دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1399 - 10:23
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

افزایش 45 درصدی آلایندگی دی‌اکسید گوگرد در سه منطقه شهرداری تهران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از افزایش حدود 45 درصدی غلظت دی‌اکسید گوگرد (SO2) در سه منطقه 18، 19 و 20 در آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر : 549824

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با آلودگی‌های اخیر در شهر تهران اظهار کرد: شاخص آلایندگی شهر تهران در یک هفته اخیر در بسیاری از موارد در مرز ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشته است و عملاً شهر در روز پنجشنبه با وجود بارندگی به مدت سه روز دچار پدیده مه‌دود بوده که بسیار هشداردهنده است.


وی ادامه داد: علی‌رغم اعمال قرنطینه نسبی در دو هفته اول آذر ماه 99 همچنان 9 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و تنها 6 روز قابل قبول بوده است و در نیمه دوم آذر ماه نیز تهران 10 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس  داشته‌ایم.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که غلظت دی‌اکسید گوگرد (SO2) در سه منطقه 18، 19 و 20 در آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از 8pbb به 11.7pbb یعنی معادل یعنی افزایشی معادل 45 درصد داشته است، گفت: در شهر ری 3 روز، منطقه 18، 5 روز و در منطقه 19، 7 روز شاخص دی‌اکسید گوگرد در وضعیت آلایندگی قرار داشته است.


حسینی میلانی افزود: با توجه به احتمال استفاده از گازوئیل آلوده و یا مازوت به متولیان امر یعنی شرکت صنعت و معدن و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تهران تذکر می‌دهم تا مراقبت و پایش لازم را جهت تحویل سوخت پاک انجام داده و همچنین از استانداری می‌خواهم جلسات کارگروه آلایندگی استان را به‌صورت هفتگی برگزار و شرایط هوا را در دی ماه به‌طور دقیق رصد کنند.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین از شهرداری تهران نیز خواست تا شاخص وضعیت ترافیک برای اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیک به تفکیک در مرکز شهر، محدوده طرح کاهش و کل شهر به‌صورت منظم و روزانه منتشر کند تا آگاهی عمومی در سطح جامعه ایجاد شود.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته