دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1399 - 11:56
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

محیط زیست تهران گزارشی درباره وضعیت سوخت مصرفی کانون‌های آلاینده ارائه کند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اداره کل محیط زیست استان تهران درباره وضعیت نوع سوخت مصرفی کانون‌های آلاینده مذکور گزارش جامعی را در اسرع وقت به شورای شهر تهران ارائه کند.
کد خبر : 546163

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک چهاردهم آذر، روز جهانی خاک اظهار کرد: این روز باید در تقویم‌های شهرداری تهران گرامی داشته شود چون خاک‌هایی که در شهر تهران گیاهان و درختان ما از آن تغذیه می‌کنند به‌ویژه در معابر و خیابان‌ها در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد.


وی با اشاره به این مطلب که ما همچنان گزارش جامع و دقیقی از  وضعیت کیفیت خاک این معابر نداریم، گفت: در کمپینی که چندی پیش در بحث جمع‌آوری ته‌سیگارها  برگزار شد مشخص شد که در برخی از معابر اصلی وضعیت این خاک‌ها مناسب نیست.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص وضعیت مصرف سوخت در صنایع و نیروگاه‌های اطراف شهر تهران نیز گفت: براساس آخرین نتایج سیاهه انتشار، سهم صنایع و نیروگاه‌ها در آلودگی شهر تهران ۳۴ درصد است. متأسفانه روز شنبه هشتم آذر گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از صبح این روز حاکی از افزایش شدید میزان غلظت دی‌اکسید گوگرد در مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ بوده است به گونه‌ای که در ایستگاه شادآباد در منطقه ۱۸، میزان آلودگی این آلاینده به ۱۷۰ پی پی ام رسیده بود‌. جهت باد در ساعت شدت غلظت به سمت جنوب و جنوب غربی تهران بوده است.


میلانی افزود:  با توجه به سابقه مصرف مازوت و گازوئیل در نیروگاه‌ها و صنایع اطراف تهران به اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران تذکر می‌دهم با توجه به اصل تقدم رعایت حقوق عامه نسبت به اعلام اطلاعات پایش آنلاین یا اندازه‌گیری‌های موردی از صنایع بزرگ، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های واقع در حریم تهران اقدام کند.


وی در پایان گفت: همچنین اداره کل محیط زیست استان تهران درباره وضعیت نوع سوخت مصرفی کانون‌های آلاینده مذکور گزارش جامعی را در اسرع وقت به شورای شهر تهران ارائه کند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته