دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اسطوره‌ای که افسانه فوتبال برزیل را به دام انداخت

لیونل مسی موفق شد به رکورد پله برسد تا اسطوره آرژانتینی افسانه فوتبال برزیل را به دام انداخته باشد.
کد خبر : 550267
13990928000117_Test_NewPhotoFree.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پله فوتبالیست افسانه‌ای برزیل در فاصله سال‌های 1957 تا 1974، 643 گل برای سانتوس به ثمر رساند و رکوردی بزرگ را ثبت کرد اما بالاخره پس از 46 سال لیونل مسی به این رکورد رسید و حالا در آستانه شکستن آن قرار دارد.


نشریه «موندو دپورتیوو» اعلام کرد لیونل مسی 643 گل برای بارسلونا به ثمر رسانده و با ثبت یک گل دیگر بهترین گلزن یک باشگاه در تاریخ فوتبال می‌شود. کتاب رکوردهای پایان ناپذیر کاپیتان بارسلونا روز به روز کامل‌تر از گذشته می‌شود و نخبگان مستطیل سبز یکی پس از دیگری رکوردهای خود را تحویل لئو مسی می‌دهند و به احترامش ایستاده و برای او کف می‌زنند. رسیدن به رکورد پله و شکستن آن در آینده یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مسی به شمار می‌رود. او از فصل 05-2004 استارت شکستن رکورد پله را زد و پس از 15 فصل به آن رسید. 


فوق ستاره آرژانتینی ثابت کرده است که ثبت رکوردهای جدید برای او محدودیت نیست. او با تلاشی ستودنی خود را اسطوره‌ای بدون رقیب معرفی کرده است تا به تمامی رکوردها حمله کند و یکی پس از دیگری صاحب آنها شود. سایر رکوردهای ملی اروپا و جهان را تلمو زارا به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ لالیگا سانتاندر و دارنده 7 پیچیچی (بهترین گلزن فصل) به دست آورد. رکورد سزار رودریگز به عنوان بهترین گلزن تاریخ بارسا (230 گل)، بهترین گلزن تیم در یک فصل (73 گل) و گرد مولر به عنوان بهترین گلزن یک سال تقویمی (91 گل) توسط مسی شکسته شده است.


دستاوردهایی که مسی فاتح شده است (لالیگا ، لیگ قهرمانان، کوپا دل ری، سوپرجام اسپانیا، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها) به او اجازه می‌دهد بیش از 6 توپ طلا  را در آینده از آن خود کند.


پله 757 گل (643 با سانتوس ، 37 با کاسموس و 77 با برزیل) در تاریخ فوتبال باشگاهی و ملی به  ثمر رساند. مسی 714 گل (643 با بارسا و 71 با آرژانتین) زده است و می‌تواند این رکورد را ترقی دهد. فوتبال در قرن بیست و یکم بدون شک با نام لئو مسی شناخته خواهد شد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته