دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1399 - 11:57
عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

پذیرش FATF اطلاعات مربوط به راه‌های دور زدن تحریم‌ها را در اختیار دشمن قرار می‌دهد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: پذیرش FATF در شرایط فعلی باعث می‌شود تا اطلاعات مربوط به راه‌های دور زدن تحریم‌ها در اختیار دشمن قرار گیرد و عملاً دشمن تسلط کامل بر روی اطلاعات مالی ما داشته باشد.
کد خبر : 550209
1.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، روح‌الله متفکر آزاد، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرش FATF در شرایط تحریم به معنای بستن دست کشور در برابر دشمن در این شرایط است.


وی افزود: پیوستن به FATF در این شرایط مثل این است که فردی را بخواهند داخل استخر بیندازند تا خدای‌ناکرده خفه شود و او بگوید ابتدا دستم را ببندید و بعد من را داخل استخر بیندازید.


عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: پذیرش FATF در شرایط تحریمی که در آن قرار داریم، به‌هیچ‌وجه منطقی نیست و هیچ تدبیر و منطقی در پذیرش آن مشاهده نمی‌شود.


متفکر آزاد خاطرنشان کرد: پذیرش FATF در شرایط فعلی باعث می‌شود تا اطلاعات مربوط به راه‌های دور زدن تحریم‌ها در اختیار دشمن قرار گیرد و عملاً دشمن تسلط کامل بر روی اطلاعات مالی ما داشته باشد.


وی افزود: پذیرش تعهدات FATF ما را با مشکلات جدی‌تر در آینده مواجه خواهد کرد و برای دور زدن تحریم‌ها شرایط برای ما سخت‌تر می‌شود.


رئیس‌جمهور اخیراً در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از ایشان خواستار تصویب لوایح عضویت در CFT و FATF شده است.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: FATF تحریم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته