دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1399 - 13:06
زارعی در گفتگو با آنا خبر داد؛

تحصیل ۵۰۰ دانشجو در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، پیشوا و قرچک گفت: 500 دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند‌.
کد خبر : 549851
photo5789467812106974380.jpg

حامد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ورامین به مناسبت روز پرستار به معرفی فعالیت‌های دانشکده علوم‌ پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا پرداخت و اظهار کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور، برنامه راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی و نقشه توسعه علوم پزشکی، تربیت نیروی انسانی متعهد و ماهر را بر مبنای نیازهای جامعه بر عهده گرفته است.


وی افزود: دانشکده علوم‌ پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا سال 1372 با توجه به رسالت آموزشی و تعهد خدمت‌رسانی بر جامعه و حفظ و ارتقای جایگاه علمی حرفه پرستاری- مامایی راه‌اندازی و به‌تازگی موفق به اخذ مجوز دو رشته تکنولوژی اتاق عمل و رشته علوم و صنایع‌غذایی (گرایش کنترل کیفی و بهداشتی) در مقطع کارشناسی پیوسته شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین، پیشوا و قرچک مطرح کرد: این دانشکده با ۲‌ هزار و ۹۶۰ متر مربع بنا، دارای اتاق جلسات و تعداد 19 کلاس فعال، کلینیک سلامت و مرکز مشاوره روانشناسی، مرکز آموزش مهارت‌های بالینی شامل (اتاق پراتیک، اتاق عمل، موزه آناتومی و رختکن) و آزمایشگاه‎های تخصصی میکروب و انگل‌شناسی، ایمونولوژی، آسیب‌شناسی، فیزیولوژی و بیوشیمی است.


زارعی اظهار کرد: دانشکده علوم‌ پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا دارای کتابخانه‎ای با ۲۰‌ هزار و ۴۳۴ عنوان کتاب و 306 جلد ژورنال انگلیسی پرستاری- مامایی و مجلات علمی مختلف و سایت مختص دانشجویان علوم پزشکی و همه کلاس‌ها مجهز به ویدئو‌پرژکتور بوده و امکان استفاده دانشجویان و استادان از کتابخانه دیجیتال نیز فراهم است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، پیشوا و قرچک ادامه داد: 500 دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند‌.


ایجاد دانشکده‌ای پیشرو در آموزش، پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص


حامد زارعی


وی خاطرنشان کرد: دانشکده علوم پزشکی واحد ورامین بر آن است تا با ایجاد دانشکده‌ای پیشرو در زمینه آموزش، پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص بر اساس الگوی اسلامی ایرانی، موجبات تعالی و رشد علمی دانش‌آموختگان و در نهایت ارتقای سطح سلامت جامعه را فراهم آورده و در جمع دانشکده‌های برتر علوم پزشکی در سطح کشور قرار گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک با تبریک سالروز ولادت اسوه صبر و ایثار، حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار از عملکرد انسانی استادان و دانشجویان نوع‌دوست گروه پرستاری این واحد دانشگاهی و مدافعان سلامت  قدردانی کرد و به آنا گفت: اقدامات انسانی اعضای هیئت‌ علمی و دانشجویان فعال و نوع‌‌دوست گروه پرستاری این دانشگاه در ایام کرونا شایسته قدرشناسی است.


زارعی با یادآوری تلاش‌های وافر جامعه پرستاری در دوران وضعیت کرونایی افزود: این روزها که مراکز درمانی کشور در مواجهه با مهمان ناخوانده خود به‌سر می‌برند، بیش از هر زمانی ارزش کار کادر درمان و جامعه پرستاری برجسته شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، پیشوا و قرچک پرستاران سخت‌کوش را طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب مانند فرشتگان رحمت و ملائکه آسمانی توصیف کرد و ادامه داد: این فرشتگان زمینی در تمام مراحل سخت بیماری، صبورانه پاسخگوی دردها، مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی‌ بیماران می‌شوند.


وی با توجه به از خودگذشتگی و نوعد‌وستی جامعه پزشکی ازجمله پرستاران و کارکنان عرصه بهداشت و درمان که متعهدانه و عاشقانه در خط مقدم مقابله با شیوع ویروس کرونا، مشق علم را تبدیل به مشق عشق کرده‌اند، گفت: این جان‌فشانی برای همیشه در خاطر مردمان این مرز و بوم باقی می‌ماند و بر‌عهده تک‌تک ماست تا مقابل این اعمال انسانی که موجبات سلامت و آرامش جامعه را فراهم می‌کنند، سر تعظیم فرود آوریم.


انتهای‌ پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته