دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد؛

ابتلای 400 پرستار به کووید- 19 در سیستان و بلوچستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با گذشت بیش از 300 روز از بحران کرونا در کشور 400 پرستار در استان سیستان و بلوچستان به کووید- 19 مبتلا شدند.
کد خبر : 549658
image_2020_12_19-13_7_52_369_B9h_108292.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، قاسم میری علی‌‌آباد در مراسم قدردانی از پیشکسوتان و مدیران عرصه پرستاری به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: در بحران کرونا هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان بدون خدمات نماند و با وجود کمبود منابع انسانی و ضعف تاریخی در زمینه کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان پهناور سیستان و بلوچستان پرستاران با ایثار و حرکت جهادی بسیاری از خدمات درمانی را تسهیل کردند.


وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان نسبت تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت و  تعداد پرستاران و کادر درمان نسبتی نامتوازن است و همیشه و در همه بحران‌ها و برنامه‌های سلامت با خدمات مضاعف کادر درمان مواجه هستیم.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با شیوع موارد بیماری کرونا در استان بسیاری از پرستاران که در مرخصی حضور داشتند، مرخصی‌های خود را به‌صورت داوطلبانه لغو کردند و به محل کار خود برگشتند.


این مسئول مطرح کرد: بسیاری از پرستاران سایر  بخش‌های بیمارستانی به کمک دوستان خود در بیمارستان‌های بوعلی و خاتم‌الانبیاء (ص) شتافتند که این امر از مهم‌ترین جلوه‌های خدمات ایثارگونه پرستاران بود و در این مدت حدود 400 پرستار در استان سیستان و بلوچستان به کووید- 19 مبتلا شدند.


میری علی‌آباد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه های قدرشناسی و قدر‌دانی از پرستاران ارتباط مؤثر و کارآمدی است که با  بیماران دارند که این امر در ارتقای شاخصه‌های درمان نقش اثر‌گذاری دارد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته