دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1399 - 17:20
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی:

وحدت حوزه و دانشگاه باعث تعالی و ارتقای علوم انسانی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باعث تعالی و ارتقای علوم انسانی می‌شود و می‌تواند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم‌افزایی کند.
کد خبر : 548739
WhatsApp Image 2020-12-15 at 12.41.20.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، حسین کلانتری در نشست مشترک شورای معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات برگزار شد، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باعث تعالی و ارتقای علوم انسانی می‌شود و می‌تواند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم‌افزایی کند و این بیانیه با کمک حوزه و دانشگاه می‌تواند به سند اجرایی و در نهایت به گفتمان تبدیل شود.


وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی است و هیچ‌وقت نباید سه عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی یعنی وحدت کلمه، دین و نقش روحانیت متعهد را فراموش کنیم. این وحدت عاملی در مقابل تهاجم فرهنگی بوده و در زمانی که دشمنان می‌کوشند بذر نفاق و دودستگی را پراکنده کنند اتحاد حوزه و دانشگاه لازم‌تر است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه (علم و فرهنگ) دو بال سرآمد کشور هستند، مطرح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از دغدغه‌های امام خمینی(ره) بوده که در سخنان خود و در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود به این موضوع تأکید کردند.


کلانتری درباره حوزه فرهنگی و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات خاطرنشان کرد: کار فرهنگی به‌عنوان رکن اصلی فعالیت‌های دانشگاه است و هرچقدر فعالیت فرهنگی داشته باشید علاوه بر این بودجه مصوب ما از استان تأمین می‌کنیم.


لزوم استفاده از ظرفیت‌های شهرستان محلات برای ایجاد درآمد غیرشهریه‌ای


وی بر جذب درآمدهای شهریه‌ای، غیرشهریه‌ای، جذب دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای سازمان‌ها و ارگان‌های شهرستان و همکاری اعضای هیئت علمی تأکید کرد و ادامه داد: اعضای هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات باید با همفکری و همکاری با یکدیگر به اهداف از پیش تعیین‌شده و کلان دانشگاه دست یابند.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات با توجه به ظرفیت و مزیت‌های نسبی فراوان شهرستان محلات ازجمله تولید گل و گیاهان زینتی، سنگ‌های تزئینی و نما، گیاهان دارویی، توان کشاورزی می‌تواند در ایجاد درآمد غیرشهریه‌ای قدم‌های بزرگ و مؤثری بردارد و چنانچه موانعی در این زمینه باشد ما به سهم خود در استان در رفع موانع تلاش و مساعدت‌های لازم را انجام خواهیم داد.



کلانتری یادآور شد: شهید مفتح پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه است و در این زمینه مقاله‌ای با عنوان«وحدت مسجد و دانشگاه» در سال 40 در مجله مکتب اسلام چاپ کرده و دیدگاه‌های خود را در این زمینه در مقاله بیان کردند. 


جامعه دارای عقلانیت بر سایر جوامع برتری دارد


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: امتیاز آدم در مقایسه با سایر موجودات عقل است اگر در جامعه‌ای عقلانیت حاکم شود آن جامع بر سایر جوامع برتری خواهد داشت.


حجت‌الاسلام مهدی همتی با بیان اینکه حضرت علی(ع) عقل را به عقل فطری و عقل کسبی تقسیم کرده است، توضیح داد: اگر از عقل و اندیشه استفاده نشود همانند آب راکد گندیده می‌شود و اگر قرار است جامعه به‌روز شود انتظار از دانشگاه این بوده که در سایه عقلانیت و اندیشه بتواند به جامعه کمک کند.  از دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات انتظار می‌رود با این همه امکانات و آوازه این شهر کارهایی درخور نام و شهرت این شهر انجام دهد.


افزایش 30 درصدی جذب دانشجو در واحد محلات


 محمد باقری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات نیز گزارش کوتاهی از فعالیت‌های انجام‌شده در این واحد دانشگاهی شامل افزایش 30 درصدی جذب دانشجو، طرح‌های برون دانشگاهی با شرکت عمران چاه‌بهار، تأسیس مرکز مشاوره، طرح کاشت آناناس، دریافت مرکز رشد اقماری وابسته به مرکز رشد اراک، برگزاری یادواره شهدای گمنام و ادامه ساخت یادمان شهدای گمنام و ... ارائه کرد.



به گزارش آنا، در این جلسه عملکرد حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اداری، فرهنگی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات مورد بحث، بررسی و ارزیابی قرار گرفت و موضوعاتی ازجمه برون‌سپاری سالن ورزشی و فضای سبز، تشکیل کمیته وصول مطالبات، آبزی‌پروری، تعامل با کارخانه‌ها درباره جذب دانشجو به‌صورت گروهی، استفاده از ظرفیت خیران و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، تأمین نیازهای حفاظت فیزیکی، مدرسه کنکور، راه‌اندازی مهدکودک، راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی، راه‌اندازی گلخانه واحد و... به تصویب رسید.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته