دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1396 - 16:57

کرسی آزاداندیشی واحد تویسرکان؛ «وحدت حوزه و دانشگاه، ماهیت، ضرورت‌ها و زمینه‌ها»

مراسم بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه با همکاری دانشگاه‌های تویسرکان و حوزه علمیه با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی و با برگزاری کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی با عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه، ماهیت، ضرورت‌ها و زمینه‌ها» در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 242548

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس واحد تویسرکان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه برای چندمین سال متوالی است که این برنامه در شهرستان برگزار می شود گفت: دانشگاه و حوزه هر دو سکاندار و لیدر مباحث علمی و اخلاقی جامعه هستند و هم افزایی این دو نهاد در کشور باعث رشد جامعه و نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز کشور می شود.


دکتر مجتبی بابایی وحدت حوزه و دانشگاه را باعث پیشرفت علمی و معنوی انقلاب اسلامی و مرهون تلاش های و مجاهدت شهید مفتح بیان و عنوان کرد: شهادت آیت الله مفتح نیز از نظر تاریخی و از نظر فلسفه تاریخ قابل ارزیابی است چرا که این شهید بزرگوار یک مبارز بزرگ بود.


بابایی تعامل سازنده بین دانشگاه و حوزه علمیه را نماد وحدت بین علم و دین دانست.


این مراسم به صورت میزگرد با حضور دو تن از استادان هیأت علمی واحد تویسرکان و رئیس حوزه علمیه حوزه و یکی دیگر از مدرسان حوزه در سالن آمفی تئاتر حول محورهایی با موضوعاتی همچونمبانی وحدت حوزه و دانشگاه کدام است؟- چه علمی می تواند مانع وحدت باشد؟- این وحدت در چه حدی هست؟- ضروریاتِ وحدت چیست؟ و خدمات متقابل حوزه و دانشگاه چه چیزهایی بوده و می تواند باشد؟ برگزار شد که طرفین نظرات خود را در این چارچوب بیان کردند و حاضران در جلسه نیز در صورت علاقه مندی در مباحث شرکت و نظر خود را عنوان می کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب