دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1399 - 12:17
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

می‌توان از ظرفیت‌های مجلس برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی استفاده کرد/ کمیسیون فرهنگی باید با مسئولان رسانه کشور جلسه تشکیل دهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید، می‌توان از ظرفیت‌های مجلس برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی استفاده کرد.
کد خبر : 548003
مجتبی محفوظی.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، مجتبی محفوظی در رابطه ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف انرژی گفت: متاسفانه سرانه مصرف سوخت در ایران نسبت به میانگین جهانی بالاتر است. البته کشور ما دارای منابع عظیم گاز، نفت و سوخت‌های فسیلی است و احتمالا همین موضوع موجب شده تا هیچ گاه، بحث صرفه‌جویی در مصرف سوخت را جدی نگیریم.


وی با تأسی از آیات و روایات در زمینه صرفه‌جویی تصریح کرد: قرآن و ائمه معصومین در آیات و روایات متعددی بر صرفه‌جویی تاکید کردند و حتی از اسراف‌کنندگان به عنوان برادران شیطان یاد کردند. اما صرفه‌جویی در کشور ما چه از طرف مسئولان و چه از طرف مردم مورد غفلت واقع شده و کمتر در مورد این فرهنگ غنی بحث می‌شود.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های مجلس یازدهم جهت تورویج فرهنگ مصرف بهینه اظهار کرد: متاسفانه این موضوع در شش ماه گذشته جزء اولویت‌های مجلس نبوده است زیرا موضوعات زیادی برای بحث و تصمیم‌گیری در کمیسیون فرهنگی مطرح شده است.


محفوظی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مجلس برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی خاطرنشان کرد: برای کاهش مصرف سوخت در اماکن دولتی، می‌توان قانونی را در قالب طرح و با عنوان مجوز مصرف سوخت، به صحن علنی مجلس ارائه کرد.


نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نقش رسانه‌ها را در گسترش فرهنگ مصرف بهینه، بسیار موثر ارزیابی کرد و یادآور شد: کمیسیون فرهنگی در آینده باید با مسئولان رسانه کشور برای یافتن راهکارهای مناسب در حوزه کاهش مصرف سوخت، جلساتی ویژه تشکیل دهد.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان پیش‌بینی مشوق‌ها برای مشترکین کم مصرف را یکی از راهکارهای سودمند برای فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش مصرف سوخت، دانست.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب