دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1399 - 18:11
یعقوبی مطرح کرد؛

تفکر نقادانه و خلّاقیت در کنار پرسشگری مطالبه مسئولان از دانشجویان

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به دانشجویان توصیه کرد که در کنار تحصیل حل مسئله را تمرین کنند و تفکر نقادانه، خلّاقیت، پرسشگری و مهارت‌افزایی را طی فرآیند علمی مدنظر داشته باشند.
کد خبر : 547434
photo_۲۰۲۰-۱۲-۰۹_۱۱-۴۷-۵۵.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، جلسه توجیهی نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این نشست با تأکید بر رعایت سلسله‌مراتب در ساختار فرآیند آموزشی و علمی این دانشگاه، خطاب به دانشجویان گفت: مرجع هر موضوع را در نظر بگیرید و سوالاتتان را از همان مرجع دنبال کنید.


مهدی یعقوبی عنوان کرد: گروه‌های آموزشی مرجع مسائل آموزشی و مدیر گروه و کارشناسان هر گروه متولی پاسخگویی و تنظیم فرایند آموزشی دانشجویان هستند، بنابراین در سلسله‌مراتب قوانین و فرایند آموزشی ابتدا مدیر گروه قرار دارد، سپس آموزش دانشکده و در نهایت اداره‌کل آموزش.


وی اضافه کرد: از نظر علمی مدیر گروه مرجع اولیه، سپس هیئت علمی تمام‌وقت و در ادامه استادان پاسخگو خواهند بود.


مطالبه از استادان برای پاسخگویی مجازی به دانشجویان


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، پاسخگویی مجازی به دانشجویان در شرایط غیرحضوری را مطالبه جدی استادان برشمرد و افزود: استادان علاوه بر برگزاری کلاس‌های مجازی، پاسخگوی دانشجویان خواهند بود.


یعقوبی متذکر شد: همچنین برای پاسخگویی مجازی به دانشجویان گروهی در تلگرام به آدرس @azad_pasokhgoo  توسط روابط‌عمومی راه‌اندازی شده که در آن به سوالات دانشجویان پاسخ داده می‌شود.


وی با بیان اینکه توجه نداشتن به چارت تحصیلی و تقویم آموزشی موجب اختلال در روند آموزشی دانشجویان شده است از آنان خواست تا پس از دریافت چارت تحصیلی و تقویم آموزشی از گروه‌های آموزشی ، متناسب با آرایش ترمی هر نیمسال برنامه تحصیلی خود را دنبال کنند و با تقویم تحصیلی برنامه‌های خود را تنظیم کنند.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به دانشجویان توصیه کرد: در کنار تحصیل حل مسئله را تمرین کنند و تفکر نقادانه، خلّاقیت، پرسشگری و مهارت‌افزایی را طی فرآیند علمی مدنظر داشته باشند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته