دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات مدیره شرکت نمایشگاهی دوسلدورف:

شرکت‌های اروپایی به دنبال سهم خود از بازار پتروشیمی ایران هستند

مدیر ارشد مجموعه نمایشگاهی دوسلدورف با اشاره به استقبال بی‌سابقه شرکت‌های اروپایی از دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست گفت: شرکت‌های اروپایی به دنبال سهم خود از بازار صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی ایران هستند.
کد خبر : 54726

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، وین کمپ با بیان اینکه بازاریابی ١٥٠٠ متر از فضای نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست دهم در ایران به این شرکت واگذار شده است، تصریح کرد: تاکنون همه این فضا به شرکت‌هایی از آلمان، روسیه، اتریش و دیگر کشورهای اروپایی واگذار شده است و بازاریابی واگذاری غرفه‌ها تا بهمن ماه امسال ادامه دارد.


وی با تاکید بر این‌که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ١+٥ فضای مثبتی را برای همکاری بیش‌تر با صنعت پتروشیمی ایران ایجاد کرده است، افزود: حقیقت آن است که شرکت‌های اروپایی هم‌اکنون برای حضور در بازار ایران خوش‌بین هستند و قصد دارند با شرکت‌های دیگر همچون شرکت‌های چینی در ایران رقابت داشته باشند.


عضو هیات مدیره شرکت نمایشگاهی دوسلدورف اظهارکرد: این شرکت یکی از ١٠ مجری بزرگ برگزارکننده نمایشگاه‌های مختلف در دنیا بوده است و سالانه بیش از ٤١٢ میلیون یورو غرفه به شرکت‌های مختلف واگذار می‌کند.


کمپ با تاکید بر این که شرکت‌های اروپایی و به ویژه شرکت نمایشگاهی دوسلدورف آلمان هیچ گونه تاریخی را برای برگزاری نمایشگاه ایران پلاست به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تحمیل نکرده است، افزود: هم اکنون شایعه‌هایی در این باره وجود دارد که کاملا بی‌پایه و اساس است.


وی به همکاری این شرکت با صنایع پتروشیمی ایران از سال ٢٠٠٤ اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون پنج غرفه گذار ایرانی برای حضور در نمایشگاه K آلمان در سال ٢٠١٦ ثبت‌نام کرده‌اند و چهار شرکت ایرانی دیگر در فهرست انتظار برای حضور در این نمایشگاه هستند.


مدیر ارشد مجموعه نمایشگاهی دوسلدورف اظهارکرد: در طول هشت سال گذشته به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، میزان حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران کاهش زیادی نداشته، اما تعداد بازدیدکنندگان خارجی از نمایشگاه‌های ایران کم‌تر شده بود.


کمپ با بیان این‌که در سال‌های اخیر تقاضای شرکت‌های ایرانی بیش‌تر در حوزه فناوری‌های لازم در صنعت پتروشیمی بوده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون با توجه به احتمال زیاد لغو تحریم‌های ایران، فرصت خوبی برای شرکت‌های اروپایی در صنعت پتروشیمی ایران فراهم شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته