![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
شرکتهای حملونقل ریلی باید از قطعات تولید داخل استفاده کنند/ برنامههای طبقهبندی شدهای برای توسعه راهآهن داریم
![1.jpg](/c-files/old/1399/09/18/637430590535215344.jpg)
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سعید رسولی مدیرعامل راهآهن با بیان اینکه هم اکنون با اقدامات صورت گرفته استفاده حداکثری از برنامهها و ظرفیتهای راهآهن میبریم، گفت: در شرایط کنونی برنامههای طبقهبندی شدهای را داریم که قدمهای رو به جلویی را برمیداریم .
رسولی بیان کرد: در گذشته در حوزه چرخ و سیستم ترمز زمینگیر واردات بودیم که با تشدید تحریمها این موضوع تشدید شده بود .
مدیرعامل راهآهن در این باره ادامه داد: در این زمینه اقدامات لازم را انجام دادیم و اکوسیستمی برای حمایت از تولید داخل ایجاد شد و به با برنامهریزی به سمت خودکفایی در حرکت هستیم و تلاش میکنیم تا دوباره به عقب برگردیم.
وی بیان کرد: سامانه جامع حملونقل هم اکنون اجرا شده و تمام قطعات و تجهیزاتی که تولید شده را احصا میکنیم و هم اکنون بهصورت برخط این اقدامات در حال انجام است.
رسولی بیان کرد: یک بخش از این سامانه مربوط به قطعات تولید شده داخل است و یک بخش هم مربوط به قطعاتی است که هنوز وارداتی هستند.
مدیرعامل راهآهن با بیان اینکه باید تمامی شرکتهای حملونقلی از تولید داخل استفاده کنند، گفت: فراخوان داده شده و در ایستگاه تولید باید تمامی شرکتهای حملونقلی از قطعات تولید داخل استفاده کنند و فراخوان عمومی شرکتهای تولیدکننده و دانش بنیان از محصولات خود ارائه شده و هم اکنون ما در تولید واگن باری و چرخ ترمز ملی به خودکفایی رسیدهایم.
او افزود: پیش از این چرخ و سیستم ترمز جزو قطعات وارداتی بود. اما روز گذشته مجوز آن صادر و آزمایشات لازم انجام شده و هم اکنون در تولید واگن باری ۱۰۰% خودکفا شدیم.
انتهای پیام/4129/
انتهای پیام/
راهآهن خواف به هرات به زودی افتتاح خواهد شد/ معتمدیان استاندار خراسان رضوی شد
توسعه بندر بوشهر برای استان ضروری است
رسولی: سهم ریل از ترانزیت بار 3 برابر شده است
![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
![نانو به چه دسته از فناوریهایی میگویند؟](/files/fa/news/1403/4/24/592749_156.jpg)