دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسلامی:

حرکت بر روی ریل مطمئن شعار و آرزوی ماست

وزیر راه و شهرسازی گفت: حرکت بر روی ریل مطمئن شعار و آرزوی ماست که تحقق یافته است و ما در این بخش توانسته‌ایم از استعدادها جوانان در این حوزه استفاده کنیم.
کد خبر : 546957
184A2839_resize.JPG

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین چرخ ملی بر ریل ملی قرار گرفته است، گفت: ما باید باور کنیم که کشور ایران مملو از ظرفیت و استعداد است و با وجود آنکه زمان زیادی را پشت سر نگذاشته‌ایم اما با این تفکر توانستیم به ظرفیت‌های بسیار زیادی دست یابیم.


او ادامه داد: تفکر در راه‌آهن همیشه وجود داشته و شرکت راه‌آهن جهاد خودکفایی را به کار گرفت و با این تفکر تمامی اقدامات و کارهای که به دنبال آن بودند را انجام دادند.


اسلامی بیان کرد: مرکز جهادی پیشرفت، مسئله‌ها و وابستگی‌های راه‌آهن را احصا کرده و تمامی نظرات و پیشنهادات که می‌توانست در این زمینه وجود داشته را بررسی کرده و بدنه راه‌آهن با استفاده از دو بخش نخبه و خبره این مسائل را مورد پردازش قرار داد.


وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط برقرار شده ظرفیت‌ها تمامی شرکت‌ها شناسایی شده و برای تمام مسائل راه‌آهن راه‌حل‌ پیدا شده به طوری که تا مرز فناوری و محصول حرکت کردیم.


او توضیح داد: با به‌کارگیری چرخ و ترمز ملی توانستیم جشن خودکفایی را برگزار کرده‌ایم و امروز هم از سامانه رونق و جهش تولید که در آن تمامی اطلاعات و آیتم‌ها مورد نیاز در صنعت ریلی وارد شده و از طریق این سامانه شرکت‌های حمل ریلی ازجمله تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اقلامی که موردنیازشان است را استفاده می‌کنند.


او بیان کرد: محصولاتی که تاکنون به مرحله تولید نرسیده هم از طریق فراخوان مطرح می‌شود تا شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان با محاسباتی که انجام می‌دهند بتوانند آن را به مرحله اجرایی برسانند.


اسلامی تصریح کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته تبدیل به یک جریان کاملاً یکپارچه شده و با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی و پیوند آن‌ها به یکدیگر سعی می‌کنیم به یک خروجی کامل مهم دست یابیم.


وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما هم اکنون به مرحله خودکفایی رسیده‌ایم و ما توانستیم به‌صورت کامل و مرحله‌به‌مرحله به حوزه تولید برسیم چراکه پیش‌ازاین دعوا با شرکت ذوب‌آهن به دلیل کم‌کاری بود اما هم اکنون دعوا با ذوب‌آهن برای افزایش تولید است و این جای خوشحالی دارد.


اسلامی اظهار کرد: امروز از ظرفیت‌های داخل استفاده کردیم و در حوزه ترمز و چرخ ملی به خودکفایی رسیده‌ایم تمامی آزمایش‌ها و آنالیزها صورت گرفته و با این اقدامات توانستیم در حوزه چرخ و ترمز به مرحله اجرایی برسیم.


اسلامی تأکید کرد: ما در آغاز راه هستیم و ما باید خودمان را تنظیم کنیم و نکات خوب را در نظر گرفته و باید به یک انضباط فکری و رفتاری پابرجا برسیم تا بتوانیم این خودکفایی را به مرحله صادراتی برسانیم.


او گفت: حرکت بر روی ریل مطمئن شعار و آرزوی ماست که تحقق یافته است و ما در این بخش توانسته‌ایم از استعدادها جوانان در این حوزه استفاده کنیم.


وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حوزه مسافری هم اقدامات در این زمین شروع شده و قطعات واگن پارس ۳۳ از جمله سیستم ترمز و چرخ را انجام داده‌ایم و مراحل آزمایشی را به اتمام رسانده‌ایم.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته