دولت نگاه نقادانه و مشارکت سازنده دانشجویان را همواره فرصتی ارزنده میداند
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام حسن روحانی با صدور پیامی با گرامیداشت روز دانشجو، شانزدهم آذر را نماد خردگرایی، آزادیخواهی و روز تجلیل از مبارزات سرنوشتساز دانشجویی دانست و اظهار داشت: قدمهای استوار دانشجو، همواره همگام و همراه با ملت بزرگ ایران بوده و دانشجوی این سرزمین به همان اندازه که در عرصه دانش فعال است، در صحنه دفاع از کیان و هویت دینی و ملی خود نیز امیدآفرین و فداکار است.
متن پیام حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شانزدهم آذر در تقویم ما؛ نماد خردگرایی، آزادیخواهی و روز تجلیل از مبارزات سرنوشتساز دانشجویی است. دانشجویان فهیم و بصیر کشور، همواره ثابت کردند که دانشجو نه فقط جوینده دانش، جوینده آزادی و استقلال هم هست.
این رخداد به خوبی ثابت کرد که قدمهای استوار دانشجو، همواره همگام و همراه با ملت بزرگ ایران بوده و دانشجوی این سرزمین به همان اندازه که در عرصه دانش فعال است، در صحنه دفاع از کیان و هویت دینی و ملی خود نیز امیدآفرین و فداکار است.
دانشجویان مصداق نبض بیدار جامعه و سرمایه واقعی و ماندگار کشور و کلید سعادت فردای ایران عزیز هستند. دولت تدبیر و امید با تکریم رسالت تاریخی دانشجویان، نگاه نقادانه و مشارکت و حضور سازنده آنها در تصمیمسازیها را برای توسعه کشور، همواره فرصتی ارزنده میدانسته و میداند.
در همین دوره سخت و طاقتفرسای جنگ اقتصادی و شیوع کرونا که کشور با کمبودهای فراوان به ویژه در زمینه تجهیزات و امکانات بهداشتی و پزشکی مواجه شد، دانشگاهیان و دانشجویان پرتلاش ما در عرصههای مختلف علمی و صنعتی، نقشی پیشرو در کنترل و مهار کرونا داشتند و افتخاراتی خلق کردند که ثمرات آن در آینده بیشتر نمایان میشود.
از اینکه بر خلاف رویه هفت سال گذشته، امسال با توجه به تعطیلی دانشگاهها و به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی امکان دیدار حضوری با دانشجویان عزیز برایم میسر نشد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روز دانشجو، این روز را به همه دانشجویان و دانشگاهیان تبریک میگویم و امیدوارم به زودی شرایطی فراهم شود تا بتوانم در سال پایانی دولت در جمع صمیمی شما دانشجویان عزیز حضور پیدا کنم.
عزّت و سرافرازی روزافزون همه دانشجویان و دانشگاهیان کشور را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.
انتهای پیام/4106/
انتهای پیام/