دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1399 - 15:39
آنا بررسی می‌کند؛

اما و اگرهای حضور روحانی در مراسم روز دانشجو/ همه منتظر اعلام دفتر ریاست جمهوری

اما و اگرها درباره چگونگی حضور رئیس‌جمهور در مراسم روز دانشجو به قدری ادامه داشت که اکنون مسئولان دانشگاهی نیز منتظر اعلام دفتر ریاست جمهوری هستند.
کد خبر : 543151

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شده است. این روز، به یاد سه دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا با شاه پهلوی آن‌هم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند.


بر اساس سنتی که وجود دارد، رئیس‌جمهور هر ساله در روز دانشجو در یکی از دانشگاه‌های کشور برای گرامیداشت مراسم روز دانشجو حاضر می‌شود. در این روز، تشکل‌های مختلف دانشجویی طبق روال هر ساله مقابل رئیس‌جمهور به ایراد سخنانی می‌پردازند.


نشست خبری رئیس جمهور


امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور خبرهایی منتشرشده مبنی بر اینکه قرار است مراسم روز دانشجو با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران برگزار شود. در همین رابطه محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران می‌گوید: منتظر برنامه رئیس‌جمهور برای مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو هستیم. قطعاً برای بزرگداشت این روز، برنامه حضوری نخواهیم داشت.


نیلی احمدآبادی


وی افزود: در حال حاضر باید منتظر شویم ببینیم دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با توجه به شرایط فعلی چه پیشنهاد‌هایی را برای مراسم روز دانشجو دارند که قاعدتاً ما این پیشنهادها را در کمیته نظارت بررسی خواهیم کرد. در نهایت سعی ما این خواهد بود که مراسم روز دانشجو با توجه به شرایط کرونایی با شکوه تمام برگزار شود.


امسال هماهنگی برای حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران برعهده وزارت علوم است نه دانشگاه


رئیس دانشگاه تهران گفت: در خصوص هماهنگی برای برنامه رئیس‌جمهور در روز دانشجو، مقرر شده که وزارت علوم هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. این در حالی است که در سال‌هایی که این مراسم به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، ما طبق روال پیشنهاد‌های خود را برای حضور رئیس‌جمهور به دفتر ریاست جمهوری ارائه می‌دادیم و در برخی موارد نیز رئیس‌جمهور در دانشگاه حضور می‌یافت؛ اما امسال چون برنامه حضوری نداریم طبیعتاً تمهیدات آن با وزارت علوم خواهد بود.


پس از اظهارات رئیس دانشگاه تهران، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره حضور رئیس‌جمهور در برنامه روز دانشجو نیز گفت: از دفتر ریاست جمهوری خواستیم که برنامه خود را در این خصوص اعلام کنند و اینکه این مراسم در تهران باشد یا در استان‌ها هنوز مشخص نیست.


غلامرضا غفاری


هر ساله رئیس‌جمهور برای جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران حضور می‌یابد. اما امسال با توجه به شرایط کرونایی در کشور، رئیس‌جمهور به‌صورت مجازی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه تهران حضور پیدا کرد.


اکنون که کمتر از دو هفته به فرارسیدن روز دانشجو باقی‌مانده است، باید منتظر ماند و دید دفتر ریاست جمهوری برای برگزاری این مراسم چه برنامه‌ای ارائه می‌کند و چند دانشجو این فرصت را دارند که سؤالات و انتقادات خود را در حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشور مطرح کنند.


آیا این مراسم که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، حواشی هر سال خود را خواهد داشت و یا اینکه امسال دانشجویان همان اعتراض‌هایی را که هر ساله در حاشیه مراسم روز دانشجوی برگزار می‌کردند، در فضای مجازی مطرح خواهند کرد؟


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته