دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1399 - 12:44
استاد روانشناسی دانشگاه اصفهان:

مهمترین سرمایه انسان با مطالعه و تفکر پرورش می‌یابد

استاد روانشناسی دانشگاه اصفهان گفت: مهم‌ترین سرمایه هر انسان عقل است و باید آن را با مطالعه، دانش، آگاهی و تفکر کردن پرورش دهیم.
کد خبر : 545519
word-image-246.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دولت‌آباد، رحمت‌الله محمدی در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد اظهار کرد: افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی وقتی مثمر ثمر و مفید است که به مرحله کاربرد برسد. وقتی مهارت کافی داشته باشیم و آن را به مرحله عمل برسانیم. مهم‌ترین سرمایه هر انسان عقل است؛ اما اگر آن را پرورش ندهیم مفید نخواهد بود. باید آن را با مطالعه، دانش، آگاهی و تفکر کردن پرورش دهیم.


وی خطاب به دانشجویان عنوان کرد: هیچ‌چیز جای مطالعه کتاب را نخواهد گرفت؛ زیرا مطالعه همراه با تفکر است. باید مهارت‌های ارتباط با جامعه را در خودتان افزایش دهید؛ چراکه بعد از این دوره تحصیلی، شما وارد بازار کار خواهید شد. تنها به واحدهای درسی اکتفا نکنید. بازار کار و تجربیات شغلی را جدی بگیرید. این تجربیات مهارت‌های شما را افزایش می‌دهند.


استاد روانشناسی دانشگاه اصفهان گفت: دوران دانشجویی مرحله عطفی در دوران زندگی شما است. در دوران کودکی و نوجوانی شما به اراده و کنترل دیگران بودید. استقلال و آزادی برای تصمیم‌گیری و کنترل خود نداشتید.


محمدی اضافه کرد: با پایان این مرحله شما وارد دوره جوانی که مهم‌ترین دوره زندگی شما است می‌شوید. در این دوره افراد در نهایت توانمندی، استعداد و انرژی هستند. در این دوره استقلال و آزادی دارید که خودتان تصمیم بگیرید و مدیریت کنید. اگر توانمندی‌ها، استعدادها و علایق خود را درست مدیریت کنید موفق خواهید بود. اگر خود مدیریتی درست و به جایی داشته باشید زمینه موفقیت‌های آینده خود را تأمین می‌کنید.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته