دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 13:26
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود مطرح کرد:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تنها راه شکوفایی اشتغال و تولید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود خاطرنشان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تنها راه شکوفایی اشتغال و تولید است.
کد خبر : 54551

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سیدحسین قربانی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود اظهار کرد: تعداد افراد مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی پیش از دوران انقلاب اسلامی در شهرستان دورود بسیار کم و انگشت‌شمار بود اما این روز‌ها به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد وجود چند مرکز آموزش عالی به همراه هزاران دانشجو در این شهرستان هستیم.


وی افزود: پیرو گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت مسئولان خوشحال هستیم که اعلام کنیم زمینه لازم برای راه اندازی ۲۶ رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد و ۴ رشته در مقطع دکتری در این دانشگاه برای سال آینده فراهم شده است.


قربانی افزود: خوشبختانه توجه ویژه به بحث شهرک‌های فناوری اطلاعات (شفا)، سامانه آزمایشگاه‌های همکار (سا‌ها) و شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از دستاوردهای آنها، در اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و طرح تجمیع ۱، ۲، ۳ نیز از ابتکارات هوشمندانه دکتر میرزاده برای رسیدن به این اهداف و افزایش کیفیت و بهره وری در دانشگاه آزاد اسلامی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود خاطرنشان کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود طی تفاهم‌نامه‌ای که با پارک علم و فناوری صورت گرفته است، اجرایی می‌شود و با احداث این مرکز، واحدهای فن‌آور می‌توانند برای تولید علم و اشتراک دانش حضور پیدا کنند.


امام جمعه دورود هم با توجه به تاریخ جنبش‌های دانشجویی در کشور اظهار کرد: آشنایی ایرانیان با علوم آکادمیک به دوران حیات امیرکبیر با تشکیل دارالفنون بر می‌گردد. گام بعدی در این راستا به سال ۱۳۱۳ و تأسیس دانشگاه تهران و تاریخ شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی شامل بعد از تشکیل دانشگاه تهران است.


حقیان: دانشجویان نباید نردبان ترقی برخی افراد شوند، بلکه باید نردبان ترقی خود و جامعه باشند. اگر دانشجویی بی‌تفاوت به معنویات باشد نمی‌تواند به اهداف خود برسد چراکه تعهد و تخصص دو بال رسیدن به موفقیت است و اگر تعهد را که حاصل توجه به معنویات است نداشته باشیم نمی‌توانیم به موفقیت برسیم

حجت‌الاسلام رضا حقیان با بیان اینکه در طول تاریخ جنبش‌های دانشجویی دارای جریان‌های مختلفی بوده‌اند، گفت: برخی از این جریان‌ها با وابستگی و عدم وابستگی به دولت، برخی بر اساس مطالبات جریان‌های آن‌ها، برخی بر اساس استقلال و یا عدم استقلال و نگاه آنها به جریانات خارج از کشور تقسیم‌بندی می‌شوند.


وی با بیان اینکه دانشجو نباید در دام احزاب گرفتار شود، گفت: دانشجویان نباید نردبان ترقی برخی افراد شوند، بلکه باید نردبان ترقی خود و جامعه باشند. اگر دانشجویی بی‌تفاوت به معنویات باشد نمی‌تواند به اهداف خود برسد چراکه تعهد و تخصص دو بال رسیدن به موفقیت است و اگر تعهد را که حاصل توجه به معنویات است نداشته باشیم نمی‌توانیم به موفقیت برسیم.


فرماندار دورود نیز با گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو، اظهار کرد: ۱۶ آذر یادآور خروش و استکبارستیزی دانشجویان در کشور ایران اسلامی است. در این روز دانشجویان با پایمردی و ایستادگی در مقابل نظام سلطه قرار گرفته و گرامی داشت این روز همواره مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری قرار داشته است.


ماشاءالله نعمتی با بیان اینکه دانشجویان در طول تاریخ به‌عنوان اثرگذار‌ترین اقشار جامعه بوده‌اند، گفت: دانشجو نقش ارزنده‌ای در هر جامعه ایفا می‌کند و لذا باید موردتوجه قرار گیرد چراکه افق‌های پیش روی دانشجویان پرامید است.


وی با بیان اینکه ارتقاء سطح جایگاه علمی ایران در همه زمینه‌ها امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، گفت: باید دانشجویان در این راستا قدم‌های استوار و بلندی بردارند.


این مسئول با توجه به برنامه هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: با انسجام ملت ایران دشمنان بعد از ۱۲ سال تلاش خصمانه متوجه شدند که در مقابل سد آهنی به نام ملت ایران قرار دارند و نمی‌توانند به اهداف شوم خود دست یابند.


فرماندار دورود با توجه به آخرین گزارش آمانو از پرونده هسته‌ای ایران، خاطرنشان کرد: در این گزارش در شرایطی که با عقب‌نشینی مشهود طرف مقابل همراه بود، به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اعتراف شده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در آستانه دو انتخابات بزرگ قرار داریم و باید زمینه حضور حداکثری مردم در این انتخابات فراهم شود که در این راستا دانشجویان به عنوان اقشار اثرگذار جامعه می‌توانند نقش‌آفرین باشند.


این مسئول با بیان اینکه تعامل کافی برای برگزاری این انتخابات مابین دستگاه نظارت و اجرایی برقرار است، گفت: هدف همه ما ایجاد فضای همدلی و وحدت است و وظیفه‌داریم انتخابات را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم و لذا نگاه ما در برگزاری انتخابات یک نگاه بی‌طرفانه است.


همچنین در این مراسم از دانشجویان ممتاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شهرستان دورود در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی به ویژه تیم فوتبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود که در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی دست یافتند با اهدای جوایزی تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته