دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1399 - 12:00
عضو جامعه روحانیت در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

توجه به تولید مهم‌ترین اقدام برای رفع مشکلات اقتصادی مردم/ بوروکراسی اداری مصداق فقدان همت برای رفع چالش‌های کشور است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه توجه به تولید مهم‌ترین اقدامی است که در شرایط فعلی می‌تواند رفع مشکلات اقتصادی کشور را تسهیل کند گفت: بوروکراسی اداری موجود در بدنه دولت مصداق همان نبود همت در مسئولان برای رفع مشکلات مردم است.
کد خبر : 543237
1.jpg

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری آنا، با اشاره به اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مشکل اقتصاد کشور نداشتن راهکار نیست بلکه همت، شجاعت و پیگیری جدی نیاز است، گفت: توجه به تولید مهم‌ترین اقدامی است که در شرایط فعلی می‌تواند رفع مشکلات اقتصادی کشور را تسهیل کند.


وی با تأکید بر اینکه متأسفانه در جامعه ما مصرف در اولویت قرار گرفته است، افزود: هر کسی باید به سهم خود در مسیر کمک به تولید تلاش کرده و به رونق آن اهتمام داشته باشد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکرمی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی نحوه مصرف در جامعه یکی از ضرورت‌ها در مسیر ساماندهی اقتصادی است، تصریح کرد: مردم باید بدانند با خرید به اندازه نیاز خود می‌توانند بساط سودجویی را برچیده و با احتکار مقابله کنند.


وی با تأکید بر اینکه مصرف به اندازه نیاز می‌تواند جلوی کم‌وکاستی‌ها در بازار را بگیرد، گفت: مقابله با رانت، احتکار و حتی اختلاس به دست خود مردم بوده و آن‌ها می‌توانند با مدیریت مصرف در این مسیر به اقتصاد کشور کمک کنند.


عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از نبود نظارت کافی بر مصرف در کشور، افزود: نبود نظارت صحیح منجر به کاستی‌های فراوان در بسیاری از حوزه‌ها شده و عدم توازن تولید و مصرف را نیز رقم زده است.


وی با تأکید بر اینکه الفبای مصرف در کشور ما هنوز به‌خوبی جا نیفتاده است، تصریح کرد: باید با مکانیزم تشویق و تنبیه، مصرف با قاعده و قانون را در کشور فرهنگ‌سازی کرده و به‌این‌ترتیب مسیر دلالی‌ها مسدود شود.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکرمی با بیان اینکه مسدودسازی مسیر رانت در اقتصاد کشور با تشدید نظارت‌ها ممکن می‌شود، گفت: متأسفانه چندشغله بودن برخی مسئولان بساط بیکاری قشر اعظمی از جوانان را رقم زده که این مصداق نبود عزم جدی برای رفع مشکلات اقتصادی به شمار می‌رود.


عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: بوروکراسی اداری موجود در بدنه دولت مصداق همان نبود همت در مسئولان برای رفع مشکلات مردم بوده که باید هر چه سریع‌تر رفع شود.


انتهای پیام/۴۱۵۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته