دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1399 - 12:44
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با آنا:

مجلس از طرح 9 ماهه اقتصادی دولت اطلاعی ندارد/ رعایت قوانین و ارائه راه‌حل‌های ریشه‌ای لازمه طرح‌های معیشتی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمایندگان در جریان طرح 9 ماهه اقتصادی دولت نیستند، خواستار رعایت قوانین و راه‌حل‌های ریشه‌ای در برنامه‌های اقتصادی دولت شد.
کد خبر : 540694
1.jpg

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه از جزییات طرح 9 ماهه اقتصادی دولت اطلاعی نداریم، گفت: وقتی طرحی به مجلس ارجاع می‌شود معمولاً محافل مختلف کارشناسی در بررسی آن درگیر شده و فضایی کاملاً کارشناسی پیرامون آن شکل می‌گیرد.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقت‌گیر شدن مصوبات یکی از دلایل بی‌رغبتی دولت برای ارسال طرح‌ها به مجلس است، افزود: طرح‌ها در مجلس روندی کارشناسی را طی کرده و در بررسی آن‌ها ازنظرات دولتی‌ها و غیر آن استفاده می‌شود که این خود روند تصویب نهایی و پس از آن اطلاع ازنظر شورای نگهبان مسیر را طولانی می‌کند.


وی ادامه داد: لذا دولت‌ها به دنبال مسیرهایی است که بتوانند به‌سرعت و با حداقل درگیر شدن در این محافل و گفت‌وشنودها کار را پیش ببرد.


طغیانی با اشاره به بحث مطرح‌شده در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر امکان تصویب برخی طرح‌ها در دولت به‌صورت یک‌ساله، تصریح کرد: دولت از این فضا البته بخاطر شرایط تحریمی استفاده کرده و کماکان نیز استفاده می‌کند.


وی با بیان اینکه اگر دولت بتواند طرحی را با توجه به وضعیت و شرایط موجود پیش ببرد ترجیح می‌دهد به مجلس ارجاع ندهد، گفت: در مجلس یازدهم بارها گفته‌ایم که حاضریم در مسیر رفع مشکلات اقتصادی کشور با سرعت در کنار دولت عمل کنیم که این وعده مجلس نمود بازرس بسیاری نیز داشته است.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طرح ۹ ماهه اقتصادی نیز تصمیم دولت است، افزود: اگر این طرح در چارچوب قوانین موجود باشد و دولت بتواند کاری را پیش ببرد ما لازم نیست دخالتی کنیم، ازاین‌رو اگر با این شرط و شروط دولت بتواند سطح بالاتری از قانون را اجرا کند که مشکلات ریشه‌ای برطرف شود ما نیز آماده همکاری و تعامل هستیم.


انتهای پیام/۴۱۵۱/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته