دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1399 - 16:55
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

رونمایی از 5 کتاب دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام خمینی(ره)

دانشجوی دکتری تاریخ ایران دوره اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری تاکنون 5 کتاب تألیف و چاپ کرده است. این کتانب‌ها در نمایشگاه کتاب شهرستان قدس رونمایی شدند.
کد خبر : 540627
4.jpg

علی تیموری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ فرهنگی و کتاب و کتابخوانی انجام داده است، اظهار کرد: تاکنون پنج جلد کتاب تألیف کرده‌ام. کتاب «آخرین بازیگران پهلوی از 1332 تا 1357» درباره شخصیت آیت‌الله طالقانی و نماز جمعه‌های اول انقلاب وی، درباره مسائلی است که در نماز جمعه اوایل انقلاب اتفاق افتاد.


وی افزود: کتاب بعدی‌ درباره شخصیت صادق قطب‌زاده بود که این شخصیت را تاریخ‌نگاری کردم و مسائلی را که این شخصیت به‌عنوان وزیر امور خارجه و به‌عنوان رئیس سازمان صداوسیما داشت به نسل جوان معرفی کرده و همین‌طور درباره اعتمادالسلطنه نخستین وزیر انتباعات در ایران، شخصیت و کتاب‌های او را بررسی کردیم و تقریباً  تاریخ‌نگاری در این زمینه انجام دادم.


دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام خمینی(ره) ادامه داد: روز نخست هفته کتاب توانستیم به کمک دوستان، شورای نویسندگان را در شهرستان قدس افتتاح کنیم و نمایشگاهی از کتاب‌های شخصی بنده به همراه آثار و تألیف نویسندگان و مؤلفان شهر قدس برگزار کردیم و با همه پروتکل‌های بهداشتی که صورت گرفت، توانستیم  مقداری با دوستان بیشتر درباره  کتاب و کتابخوانی و هفته کتاب، ارتباط پیدا کنیم.


چاپ کتاب نویسندگان با وام‌های اداره ارشاد


تیموری عنوان کرد: کتاب «آخرین بازیگران پهلوی از 1332 تا 1357» را بسیاری از دانشجویان در نمایشگاه دانشگاه دیده‌اند؛ اما در شهرستان قدس برای بار نخست است به نمایش گذاشته می‌شود که با استقبال خوبی همراه بود و با حضور رئیس اداره ارشاد و فرماندار و تعدادی از نویسندگان شهرستان رونمایی شد.


وی با اعلام اینکه کتاب‌های بعدی هم از دیگر دوستان رونمایی می‌شود، مطرح کرد: در شورای نویسندگان به‌دنبال این هستیم که از نویسندگان جوان استفاده کرده و بتوانیم با گرفتن وام‌هایی که اداره ارشاد قولش را داده کتاب‌های آنان را با توجه به اوضاع اقتصادی نشر، چاپ کنیم.


https://media.ana.press/1399/08/25/637410317169792635_md.jpg


مؤلف کتاب«آخرین بازیگران پهلوی از 1332 تا 1357» درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور به آنا گفت: این دانشگاه می‌تواند با در اختیار گذاشتن فضا و کتابخانه‌ها به نویسندگان به‌ویژه اکنون که در فضای مجازی می‌توانند با کتاب‌های صوتی، کتاب‌هایی خود را به‌صورت مجازی معرفی کنند برای ترویج کتابخوانی این هویت گم‌شده که در این دانشگاه مقداری ضعیف کار شده، روزبه‌روز قوی‌تر فعالیت کنیم.


تیموری توضیح داد: بنده به‌عنوان مدرس رشته تاریخ، تاریخ تمدن و تاریخ انقلاب در دانشگاه‌های شهریار، صفادشت، صباشهر و دانشگاه شهر قدس همه کلاس‌ها را به‌صورت کتاب‌باز برگزاری می‌کنم به این صورت که نیم ساعت نخست کلاس را به کتاب اختصاص می‌دهم.


لزوم حمایت مسئولان از ترویج کتابخوانی در دانشگاه‌ها


وی خاطرنشان کرد: در آخرین نمایشگاه کتابی که در دانشگاه شهریار داشتم، سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با دیدن نحوه برگزاری کلاس‌هایمان که همیشه در سالن برگزار می‌شد، خیلی استقبال کرد و برای خرید کتاب و اختصاص مکان‌های دائمی نمایشگاه کتاب در دانشگاه قول مساعد داد و بر همسوشدن استادان درباره اجرای این تفکر در کلاس‌های دانشگاه تأکید کرد.


مؤلف کتاب «آخرین بازیگران پهلوی از 1332 تا 1357»  از مسئولان درخواست کرد که از این برنامه‌ها حمایت کنند؛ زیرا دانشجویان راغب هستند و در هر رشته تخصصی مطالعه می‌کنند، نیاز دارند که بدانند در کشور چه اتفاقاتی افتاده و حداقل با چند نفر از نویسندگان بزرگ کشور در زمینه بیوگرافی‌شان حداقل آشنایی را داشته باشند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته