دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1394 - 11:43

روایت دکتر خلیل علی‌محمدزاده از روند بازدید دکتر میرزاده از طرح های عمرانی واحد پزشکی تهران

روند بازدید دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از طرح های عمرانی واحد علوم پزشکی تهران از زبان دکتر خلیل علی محمد زاده معاون دانشجویی و فرهنگی این واحد روایت شد.
کد خبر : 53491

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر خلیل علی‌محمدزاده، پزشک و استاد دانشگاه یکی از برجسته ترین شخصیت ها و مسئولان واحد پزشکی تهران است که به دلیل سالها تجربه موفق در امور اجرایی و دانشگاهی و نزدیک به 16 سال انجام وظیفه در سمت معاونت فرهنگی واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به خوبی به وظایف خطیر و رسالت شغلی خود در جایگاه معاون فرهنگی و دانشجوئی آگاه است. وی علاوه بر اهتمام به حسن انجام وظایف سازمانی، به تاثیرگذاری رسانه ها در افکار عمومی و به ویژه دانشجویان به عنوان سرمایه اجتماعی و آینده سازان مملکت اسلامی اشراف کامل دارد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی واحد تهران بنا به دغدغه های ذهنی و شناخت جامع از شرایط جامعه، برای برقراری ارتباط و تعامل دوسویه با قشر ارزشمند دانشگاهی در کنار سایر فعالیت های روزمره، به ثبت مهمترین رویدادهای خبری و نیز واقعه نگاری روزانه در وبلاگ تخصصی خود می پردازد .


وی در جریان بازدید دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح و رونمایی از طرح های عمرانی واحد پزشکی تهران برداشت و دیدگاه خود را در قالب یک یادداشت کوتاه و خواندنی در وبلاگ خود که مخاطبان اصلی آن جوانان دانشجو و اساتید فرهیخته دانشگاه است، منتشر کرده است. روایت این دیدار را با موضوع « استادان و دانشجویان موتور محرکه و سرمایه اصلی دانشگاه » با هم می خوانیم :


« موتور محرکه دانشگاه»


ساعت 9 صبح روز یکشنبه 8 آذرماه در واحد پزشکی تهران، میزبان دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بودیم. استادی فرزانه و انسانی شایسته که دارای رفتاری خردمندانه، کلامی حکیمانه و شخصیتی سرشار از لطف و صفاست. وی طبق برنامه از پیش تعیین شده، با سادگی تمام و به موقع آمدند و بعد از چند افتتاح و بازدید نسبتا طولانی، با دقت و صبوری پای گزارش مسئولان و نیز درد دل استادان، دانشجویان و کارکنان نشستند و آنگاه در کمتر از 20 دقیقه، مختصر و مفید مطالب خود را بیان کرده و مورد تشویق حضار جلسه قرار گرفت. این دومین بار بود که وی در یکسال اخیر از این واحد دیدن می‌کردند.


میرزاده در افتتاح سالن های تشریح، استادان و دانشجویان را موتور محرکه و سرمایه اصلی دانشگاه خواند. وی در همین مکان سوالات خاصی نیز در ارتباط با نخاع، دریچه های قلب و دیسک مهره های کمری داشت که دکتر طباطبایی جراح مغز و اعصاب توضیحات روشنی را در هر مورد، بر روی مولاژها مطرح کرد.


وی در بخشی از سخنرانی خود به توجه ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوره جدید، به توسعه حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و اظهار کرد: البته این مسئله بی ارتباط با دیدارهای مکرر طباطبایی با هاشمی نیست. وقتی کلیپ تهیه شده در مورد افتتاح از سوی حوزه فرهنگی واحد در سالن اجتماعات پخش می شد، به میرزاده گفتم: بچه های دفتر شما کلیپ ما را کلی پالایش کردند و نگذاشتند حتی یک عکس از شما در این کلیپ باقی بماند، تبسمی کرد و از عمق وجود، فرمود: خودم گفته ام. خوشم نمی‌آید از این کارها، و چقدر خوشحال بود از درستکاری و کار درست همکاران دفترش، وقتی این جملات کوتاه را بر زبان جاری می ساخت. توجه به چنین ظرایفی، خط مشی اجرایی مناسبی است که همگان را به پرهیز از پرداختن صرف به ظواهر، و ژرف اندیشی و مجاهدت های لازم برای حل مشکلات دانشگاهیان، فرا می خواند.


وی با تشکر از خدمات عمرانی مهندس هاشمی و مهندس شهسواری در واحد پزشکی تهران و بیمارستان های تابعه، طرح تجمیع دانشگاه علوم پزشکی در تهران را مورد تاکید قرار داده و ابراز امیدواری کردند، که عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز شود.


میرزاده در واکنش به گزارش آموزشی دکتر صفوی نائینی نیز، آن را نشانه ارتقاء کیفیت در این واحد خوانده و درباره درخواست های پنجگانه اعضای هیات علمی گفت: همه این درخواست ها را قبول دارم و دستور اقدام لازم برای اجرایی شدن آنها را به مسئولان ذیربط خواهم داد.


دکتر ابطحی معاونت علوم پزشکی نیز خبر امیدوارکننده ای برای جامعه سلامت کشور داشت و آن اینکه؛ دانشگاه آزاد اسلامی تلاش مضاعفی برای رفع کمبود پرستار در کشور از طریق تربیت نیرو برای بیمارستان های خصوصی شکل خواهد داد.


در این جلسه دکتر موثقی نماینده استادان هم نطق کوتاه و مناسبی داشتند و ای کاش فرصتی بود تا برای سخنان نماینده دانشجویان و کارکنان، در این جلسه برنامه ریزی می شد. و اینگونه اگر می بودیم، دیگر جای کمترین ملالی نیز باقی نمی ماند، چرا که برای این حضور مبارک و با ارزش، انصافا همه دانشگاه علوم پزشکی آمده بود.


و در پایان این را هم باید گفت و تحسین کرد که؛ چه زیبا تلاوت کرد قران این جلسه را سعیدپور دانشجوی رشته بهداشت و اجرای برنامه های این دیدار را دانشجوی رشته علوم آزمایشگاهی نانکلی و ما بر آنیم که در واحد پزشکی، همه کارهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را با فکر و نظر و حضور دانشجویان گرامی و راهنمایی ارزنده استادان برگزار کنیم.


برای مشاهده متن کامل این نوشته و گزارش خبری می توانید به وبلاگ دکترخلیل علی محمدزاده به آدرس mehr1345.blogfa.com مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته