دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یک ایرانی در کوبا پس از 56 سال فیلم آمریکایی ساخت/ ارنست همینگوی در قاب یاری + تصاویر

زندگی ارنست همینگوی، نویسنده مشهور آمریکایی در فیلمی به نام «پاپا» تصویر شده است که بعد از نمایش در جشنواره هاوانا در کوبا، در آمریکا اکران خواهد گرفت.
کد خبر : 53304

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم «پاپا» (Papa) که به مقطعی از زندگی ارنست همینگوی، داستان‌سرای مشهور قرن بیستم آمریکا می‌پردازد، قرار است در تاریخ 5 دسامبر (14 آذر) در سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره هاوانا در کوبا به نمایش درآید.


این اولین فیلم آمریکایی است که بعد از انقلاب سال 1959 کوبا در لوکیشن‌های آن کشور فیلمبرداری شده است.



پشت صحنه فیلم «پاپا»


به گزارش ورایتی، فیلم «پاپا» را باب یاری کارگردانی کرده که بیشتر به عنوان تهیه‌کننده فیلم‌ برنده جایزه اسکار «تصادف» شناخته شده است. باب یاری متولد 1961 در تهران و تحصیلکرده دانشگاه کالیفرنیا تاکنون در مقام تهیه‌کننده 47 فیلم از جمله «شعبده‌باز»، «سلاطین خیابان» و «رستاخیز قهرمان» را ساخته و پیش از این یک فیلم دیگر در سال 1989 با عنوان «بازی‌های ذهنی» کارگردانی کرده است.



فیلم «پاپا» پیش از این یک بار در جشنواره کی‌وست در آمریکا به نمایش در آمده است. شخصیت اصلی این فیلم که فیلمنامه‌اش را کنِت دوروارد نوشته، یک روزنامه‌نگار آمریکایی از روزنامه شیکاگو هرالد است که با ارنست همینگوی پیر همراه می‌شود و نوعی رابطه پدر و پسری با او پیدا می‌کند.



در فیلم «پاپا» آدرین اسپارکز نقش ارنست همینگوی را ایفا می‌کند و جووانی ریبیسی در نقش اد مایرز روزنامه‌نگار ظاهر می شود و ماریل همینگوی، نوه ارنست همینگوی که از جمله در فیلم «منهتن» وودی آلن بازی کرده است، نقشی در فیلم دارد. جولی ریچاردسن، مینکا کلی و آنتونی مولیناری از دیگر بازیگران این درام زندگینامه‌ای 109 دقیقه‌ای هستند.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب