دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 11:32
جانشین رئیس پلیس راهور خبر داد

آمادگی پلیس برای بازگشت زائران به کشور/ ورود بیش از 12 هزار زائر از مرز مهران به ایران

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آمادگی پلیس برای بازگشت زائران خبرداد و گفت: در روز گذشته بیش از 12 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند.
کد خبر : 53260

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار موسی امیری اظهار کرد: طی دو روز گذشته، روزانه بیش از 165 هزار نفر از مرز مهران به سمت کربلای معلی اعزام شدند. به لطف خداوند دشواری از بابت ترافیک و حوادث مربوط به آن نداشتیم اما به علت نزدیکی به مراسم اربعین شاهد کاهش خروج زائران از مرز مهران هستیم.


وی به ازدحام امروز زائران در مرز مهران اشاره کرد و گفت: این امر باعث بروز ترافیک در ابتدای ورودی و داخل شهر مهران، کمربندی‌ها به ویژه تردد آنها از پل زائر تا پایانه مرزی شده بود اما با هماهنگی میان پلیس و دستگاه‌های مربوطه این شرایط به نحو مطلوب مدیریت شد.


جانشین پلیس راهور ناجا در ادامه به همکاری و تعامل تنگاتنگ میان پلیس و دستگاه‌های ذیربط به منظور خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین اشاره کرد.


این مقام ارشد انتظامی با اشاره به موج باز گشت زائران از کشور عراق افزود: در روز گذشته بیش از 12 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند.


سردار امیری به دشواری‌های دو موج همزمان رفت و برگشت زائران و نیز مدیریت این مهم اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم تمهیداتی برای خروج زائران از کشور و نیز ورود زائران آنها بعد از اربعین حسینی اتخاذ شود.


جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به اعلام هواشناسی استان مبنی بر بارش باران طی روز های سه شنبه و چهارشنبه اشاره و به زائران توصیه کرد: با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیسی رانندگی کنند.


سردار امیری خاطرنشان کرد: پلیس با استفاده از تمامی توان تجهیزات پلیسی و نیروی انسانی برای حفظ جان زائران تلاش می‌کند.


وی مدیریت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور تسهیل در بازگشت زائران به شهرهایشان را یکی دیگر از برنامه‌های پلیس عنوان کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم در این رابطه در سطح کشور صورت گرفته است.


این مقام ارشد انتظامی از آمادگی پلیس برای بازگشت زائران خبرداد و گفت: همکارانم شبانه روز در محورهای مواصلاتی منتهی به استان‌های مرزی مستقر هستند تا هیچ حادثه رانندگی رخ ندهد.


وی به ممنوعیت‌های تردد در محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی مهران اشاره کرد و افزود: گره ترافیکی قابل تحمل نیست زیرا گره به معنای معطلی و از دست دادن فرصت برای زائر و مسافر است.


جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز به عنوان یکی از علل مهم تصادفات نام برد و به کم عرض بودن برخی از جاده‌های استان ایلام اشاره و تصریح کرد: رانندگان باید از این دو تخلف اجتناب کنند زیرا منجر به تصادفات رخ به رخ می شود، حفظ جان زائران برای پلیس از اهمیت زیادی برخوردار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته