دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1399 - 14:09
حجت‌الاسلام حیدری خبر داد؛

آغاز بازبینی آیین‌نامه‌های ارتقای استادان معارف اسلامی برای تمدید مجوز تدریس

مدیر امور استادان معارف اسلامی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز بازبینی آیین‌نامه‌های ارتقای استادان معارف اسلامی برای تمدید مجوز تدریس خبر داد.
کد خبر : 529755
000.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، نشست مشترک استادان و مدیران گروه‌های معارف و مسئولان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با هدف رفع چالش‌های دروس معارف اسلامی، دانش‌افزایی و ارتقای توانمندی استادان برگزار شد.


مدیر امور استادان معارف اسلامی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با توجه به نظارت مستمر بر عملکرد گروه‌های معارف اسلامی گفت: هدف این نشست‌ها همراهی با  استادان و رفع چالش‌هاست.


حجت‌الاسلام محمد حیدری از آغاز بازبینی آیین‌نامه‌های ارتقای استادان و شرکت آنان در دوره آموزشی صبا به‌منظور تمدید مجوز تدریس‌شان خبر داد و افزود: در بخش جذب هیئت علمی 100 سهمیه داشتیم که سعی کردیم تمامی این سهمیه را جذب کنیم و مراحل اداری پرونده‌ها در حال انجام است.


وی درباره‌ استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان بیان کرد: ترم گذشته برخی از دانشگاه‌ها مشکل برگزاری کلاس مجازی داشتند، به همین دلیل استفاده 100 درصدی از سامانه آموزش مجازی توصیه شده بود.


مدیر امور استادان معارف اسلامی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در ترم جاری بیشتر دانشگاه‌ها سامانه تدریس مجازی خود را راه‌اندازی کرده‌اند و تصمیم بر این شد که با تشخیص استادان ترکیبی از کلاس‌های مجازی و استفاده از سامانه آموزش مجازی نهاد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را داشته باشیم.


به‌کارگیری وحدت رویه در همه واحدهای‌ دانشگاهی


حیدری متذکر شد: باید در هر واحد دانشگاهی وحدت رویه‌ای برای این کار توسط مدیر گروه تعیین شود و استادان معارف یک دانشگاه از یک روش واحد استفاده کنند.


وی یادآور شد: لازم است هر یک از استادان با ورود به سامانه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان دوره‌های مد‌نظر خود را از بین دوره‌های موجود در سامانه تعریف کنند و به دانشجویان اطلاع‌رسانی کنند.


مدیر امور استادان معارف اسلامی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: با توجه به مشکلات ترم‌های گذشته مانند فروش گواهی پایان‌دوره، در ترم جاری سامانه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان برای دوره‌های آموزش مجازی گواهی صادر نمی‌کند.


حیدری توضیح داد: استادان برای لحاظ‌کردن نمره دانشجو باید با دریافت چکیده یا آزمون دوره گذرانده در سامانه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان از دانشجو درباره گذراندن دوره راستی‌آزمایی کنند.


وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بازنگری، به‌روزرسانی و تغییر محتوای سرفصل‌ها و کتب درسی در دستور کار نهاد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، ارائه پیشنهادات استادان برای تصحیح و بازنویسی کتب معارف برای تأیید و تصویب مورد انتظار است.


مدیر امور استادان معارف اسلامی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: استادان اگر موارد نامناسبی را در کتاب‌ها بینند باید به مسئول بازنگری کتب اطلاع دهند.


استادان در چارچوب‌ سرفصل دروس تدریس کنند


علی لطیفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  نیز بر لزوم تولید محتواهای آموزشی مکتوب و تصویری توسط استادان توانمند با توجه به بخشنامه حق‌التدریس جدید و پاداش سه برابری برای تولید محتوا تأکید کرد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان نیز بر ضرورت شرکت استادان در طرح اندیشه کلی اسلامی و کارگاه آموزشی استمرار اندیشه مقام معظم رهبری در تاریخ 25 و 26 آبان تأکید کرد.


سعید شریفی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا استادان معارف اسلامی باید بیش از پیش به رسالت فرهنگی خود توجه داشته باشند و به عنوان مبلّغ با معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کنند.


به گزارش آنا، در این نشست مقرر شد شورای معارف اسلامی استان اصفهان مجدداً احیا شود و حجت‌الاسلام شاه‌سنایی مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد نیز به عنوان دبیر شورای معارف اسلامی معرفی شد.


همچنین برای ایجاد وحدت رویه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، استادان باید با بهره‌گیری از ترکیب 12 جلسه کلاس حضوری، چهار جلسه مجازی، استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان به آدرس ec.nahad.ir و پنج نمره و 15 نمره آزمون کتبی در نظر بگیرند.


از سوی دیگر مقرر شد درس دانش خانواده توسط استادان گروه علوم‌پزشکی تدریس و سه جلسه از کلاس به استادان رشته‌های مرتبط علوم پزشکی واگذار شود.


انتهای‌ پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته