دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1399 - 11:55
نجفی در گفتگو با آنا خبر داد؛

افزایش جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از افزایش چشمگیر جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: قرار است کلاس‌های آموزشی دانشجویان خارج از کشور را در بستر فضای مجازی برگزار کنیم.
کد خبر : 528706
c719ca42-b4cf-4df4-9260-ca7e0b005838.jpg

پیام نجفی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره برنامه‌ها و اولویت‌های حوزه آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته با تقویت تعاملات بین‌المللی، اتفاق خوبی برای دانشگاه افتاد و جذب دانشجویان خارجی‌ به‌صورت جهشی افزایش پیدا کرد و از طرفی ایجاد تعامل با کشورهای مجاور به‌منظور افزایش تنوع دانشجویان خارجی را در دستور کار قرار داده‌ایم.


وی افزود: اکنون در مقاطع دکتری، ارشد و کارشناسی رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی در حال جذب دانشجویان هستیم و حوزه مدیریت بین‌الملل دانشگاه حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهد که اعداد، ارقام و کیفیت کار را افزایش دهیم تا بتوانیم موفق شویم؛ البته برنامه‌ریزی‌هایی برای ارائه خدمات دیگری در حوزه بین‌الملل ازجمله برگزاری همایش بین‌المللی به‌صورت مجازی و کارگاه‌های بین‌المللی را نیز آغاز کرده‌ایم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه با ارائه خدمات بهتر به دانشجویان خارجی دانشگاه را به سمت بین‌المللی شدن هرچه بیشتر پیش می‌بریم، اضافه کرد: همکاران دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه انفورماتیک‌ تلاش می‌کنند نرم‌افزارهای متعددی را برای خدمت‌رسانی به دانشجویان راه‌اندازی کنند.


نجفی با بیان اینکه در این راستا مصاحبه دکتری دانشجویان خارج از کشور را از بستر زیرساخت‌های واحد اصفهان و LMS داخلی‌ تست کردیم، ادامه داد: مصاحبه دکتری بیش از 120 دانشجوی متقاضی دوره دکتری خارج از کشور را با استفاده از زیرساخت‌های دانشگاه برگزار کردیم که خیلی خوب جواب داد و قرار است کلاس‌های آموزشی دانشجویان خارج از کشور هم در بستر مجازی با برنامه LMS (سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی) که توسط دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان طراحی شده برگزار شود.


برگزاری کلاس‌های عملی به شرط کم شدن شدت کرونا


وی خاطرنشان کرد: هر چقدر بتوانیم این زیرساخت را تقویت کنیم در منطقه قدرت مانور  خوبی خواهیم داشت و با اینکه باید سرویس آموزشی مطلوبی به دانشجویان ارائه دهیم، سعی می‌کنیم با کم شدن شدت کرونا، کلاس‌های عملی را هم حضوری برگزار کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان عنوان کرد: با توجه به امکانات وسیع مانند تجهیزات، استادان و ... و  با تمهیدات اندیشیده شده در واحدهای دانشگاهی ازجمله واحد دانشگاهی اصفهان که قابل مقایسه با خیلی از دانشگاه‌های خارجی نیست از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده می‌کنیم و قطعاً رقیبی جدی برای دانشگاه‌های بین‌المللی دیگر در منطقه خواهیم بود.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته