دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1399 - 14:14
نجفی در گفتگو با آنا عنوان کرد؛

شکل‌گیری شرکت‌های شتاب‌دهنده‌ در سراهای نوآوری اصفهان/ شرکت‌های استارت‌آپی و نوپا جذب می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از شکل‌گیری شرکت‌های شتاب‌دهنده‌ در سراهای نوآوری این استان به‌منظور توسعه فضای فیزیکی و جذب شرکت‌های استارت‌آپی و نوپا خبر داد.
کد خبر : 529033
637040858747807576_lg.jpg

پیام نجفی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره برنامه‌های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در حوزه پژوهش و فناوری اظهار کرد: این دانشگاه دارای سراهای نوآوری متعددی ازجمله سرای نوآوری فرش ماشینی، ورزش، گیاهان دارویی،  IT و سرای نوآوری اتاق بازرگانی بوده که هر کدام از آنها شرکت‌ دانش‌بنیان داشته و با پیگیری‌های انجام شده در حال پیشرفت هستند.


وی با بیان اینکه شرکت‌های شتاب‌دهنده‌ در سراهای نوآوری در حال شکل‌گیری هستند، بیان کرد: همزمان با تصویب فعالیت تیم‌های شتاب‌دهنده‌ در حال پیگیری توسعه فضای فیزیکی و جذب شرکت‌های استارت‌آپی و نوپا هستیم؛ چراکه این مهم، یکی از برنامه‌های دانشگاه برای تقویت سراهای نوآوری است.


گسترش طرح‌های برون‌دانشگاهی


نجفی عنوان کرد: برای گسترش طرح‌های برون‌دانشگاهی و تعامل با صنایع و دستگاه‌‌ها به‌صورت هفتگی جلسات متعددی با دستگاه‌های اقتصادی، سازمان‌ها و نهادهایی مانند شهرداری، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، صنایع، ذوب‌آهن، صنایع بزرگ، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی داریم که هر کدام ظرفیت توافق‌های مختلفی برای توسعه پژوهش و نوآوری دانشگاه دارند تا از طریق هم‌افزایی بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه در طرح‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، بیان کرد: شورای اقتصاد دانش‌بنیان‌ این دانشگاه جلسه مستمری برای بررسی و ارزیابی چند طرح که منجر به درآمدهای غیرشهریه‌ای می‌شوند، برگزار کرده که بعضی از آنها در حال عملیاتی شدن  بوده و امیدواریم بعضی از محصولات آنها هم به تولید انبوه برسد.


وی درباره ادامه فعالیت‌های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌منظور مبارزه با کرونا تبیین کرد: در حوزه کرونا فعالیت در بخش‌های درمان، پیشگیری و لوازم پیشگیری مانند کیت تشخیص کرونا در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه دارد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته