دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1399 - 14:23
نجفی به آنا خبر داد؛

راه‌اندازی رشته هتلداری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از راه‌اندازی رشته هتلداری برای نخستین‌بار در این استان توسط واحد دانشگاهی اصفهان خبر داد.
کد خبر : 515471
1.jpg

پیام نجفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اصفهان درباره راه‌اندازی رشته هتلداری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: برای نخستین‌بار در این استان و با توجه به گردشگرپذیر بودن شهر اصفهان، رشته هتلداری به‌صورت علمی و عملیاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) تدریس می‌شود.


وی افزود: رشته هتلداری رشته‌ای مبتنی بر الگوهای بین‌المللی و دانش روز است که در هر کشور منطبق با نیازها و قواعد آن کشور اجرا می‌شود از این رو شاخصه تدریس این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) این است که فراگیران با علم روز هتلداری آشنا شده و می‌توانند به‌صورت تجربی و عملیاتی آن را فرابگیرند که در نوع خود نظیر آن در استان اصفهان وجود ندارد.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به جاذبه‌های توریستی و گردشگرپذیر بودن شهرهای مختلف ایران ازجمله اصفهان خاطرنشان کرد: کشور هرساله میزبان گردشگران متعددی از داخل و خارج کشور بوده و روزبه‌روز نیاز به این رشته بیشتر احساس می‌شود؛ اما آنچه ملاک است توجه به این موضوع بوده که فراگیران، علاوه بر کارهای عملی، مسلط به علم روز دنیا و قواعد هتلداری در کشور باشند.


نجفی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با تدریس رشته هتلداری به‌صورت علمی و عملیاتی و استفاده از استادان متخصص، مجرب و کارآزموده در این حوزه در آینده‌ای نزدیک، دانش‌آموختگانی را در عرصه گردشگری و هتلداری تربیت خواهد کرد که منجر به تحول در این حوزه در کشور خواهند شد.


آموزش محض سبب اشتغال نمی‌شود


وی مطرح کرد: داوطلبان پس از فارغ‌التحصیل شدن در این رشته می‌توانند علاوه بر مدیریت هتل در زمینه‌های کاری مانند مدیریت تشریفات، مدیریت گردشگری و جهانگردی، رزروشن هتل، مهمانداری هواپیما، کشتی و قطار، حسابداری و صندوق‌داری هتل، کارمند مؤسسات ملی و جهانگردی، مدیریت رستوران و تالار و راهنمای گردشگری شرکت‌های مسافرتی مشغول به‌کار شوند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تبیین کرد: همان‌گونه که آموزش محض، سبب اشتغال نمی‌شود، آموزش عملی صرف نیز کاربرد طولانی‌مدت ندارد از این رو با تکیه بر تدریس به‌صورت علمی و آموزش‌های عملی، دانشجویان علاوه بر آشنایی با آخرین روش‌های هتلداری می‌توانند الگوهای مختلف را نیز به‌صورت عملی بیاموزند و این نوع یادگیری سبب برتری آنان در مشاغل مختلف مرتبط با هتلداری در مقایسه با سایر دانش‌آموختگان خواهد شد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته