دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1399 - 11:25
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آباده:

عظمت هفته وحدت نشان‌دهنده شکست مستکبران جهان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده گفت: عظمت هفته وحدت رمز پیروزی مسلمانان و نشان‌دهنده شکست مستکبران جهان است؛ بنابراین طاغوتیان تلاش می‌کنند تا با تفرقه‌افکنی میان ادیان الهی و مذاهب اسلامی نظام وحدت مسلمانان را خدشه‌دار کنند.
کد خبر : 527609
IMG_9368.JPG

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری آنا از آباده، محمد رستم‌پور در سخنانی با تبریک سالروز ولادت پرخیر و برکت و باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، ولادت امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: اکنون که جوامع غربی بر خلاف پیشرفت‌های علمی تاکنون نتوانسته‌اند شناخت مناسبی از قرآن و اسلام داشته باشند و شخصیت پیامبر اسلام را به‌عنوان یک الگوی انسانیت و مهربانی نشناخته و هرروز به واسطه انسان‌های منحرف و دولت‌های مرتد به ساحت مقدس پیامبر(ص) بی‌احترامی می‌کنند، ضرورت تحکیم وحدت بین مسلمانان جهان دوچندان می‌شود.


وی افزود: هفته وحدت که به‌وسیله رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نامگذاری شد، بیانگر ایجاد همدلی و یکپارچگی بین مسلمانان به‌ویژه شیعه و سنی و آزادیخواهان جهان است و در سایه همین وحدت اسلامی است که بیداری اسلامی شکل گرفته و می‌رود تا کاخ ظالمان زمان را در هم بشکند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده ادامه داد: عظمت هفته وحدت مایه امید مستضعفین، رمز پیروزی مسلمانان و نشان‌دهنده شکست مستکبران جهان است؛ بنابراین طاغوتیان تلاش می‌کنند تا با تفرقه‌افکنی میان ادیان الهی و مذاهب اسلامی نظام وحدت مسلمانان را خدشه‌دار کنند.


این استاد دانشگاه اضافه کرد: امروزه باید با هوشیاری و رفع موانع داخلی و ایجاد بسترهای فکری، مسائل تفرقه‌افکن را مدیریت و زمینه‌های رشد اسلام را در جهان فراهم کرد و در سایه وحدت و برادری است که مشکلات جهان اسلام حل می‌شود. مسلمانان با جمعیت یک میلیاردی می‌توانند با وحدت خویش به‌عنوان یک قدرت تأثیرگذار در صحنه بین‌المللی مطرح باشند. مشخص است که هرگونه اختلاف و دامن‌زدن به مسائل تفرقه‌انگیز نتیجه‌ای جز سوءاستفاده دشمنان اسلام نخواهد داشت.


دشمنان از وحدت مسلمانان هراس دارند


رستم‌پور بیان کرد: دشمنان اسلام از وحدت مسلمانان هراس دارند و با تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف میان مذاهب و ادیان سعی در حفظ منافع خود دارند و اینجاست که ما مسلمانان باید همواره هوشیار بوده و اختلافات را در مسیر رقابت‌های سازنده قرار دهیم و به هیچ وجه اجازه ندهیم اختلاف‌ها به بی‌محبتی تبدیل شود که این خود از عوامل رکود، سقوط و نابودی است.


وی یکی از دلایل حضور تکفیری‌های داعش را بیداری اسلامی و ترس از این بیداری در جهان دانست و توضیح داد: این حرکت و بیداری موجب نگرانی کشورهای غربی، آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی شده و بیم آن را داشتند که مطالبات مردمی در دنیا شکل بگیرد؛ بنابراین با ایجاد گروهک‌های تکفیری سعی داشتند کانون اصلی حفظ و حدت مسلمانان جهان یعنی ایران را اشغال کنند که با یاری خداوند و ازجان‌گذشتگی شهدای مدافع حرم به‌ویژه شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی این توطئه شوم خنثی شد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته