دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 11:27
در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های آزاد تهران

رئیس واحد شهرقدس: نیازمند پژوهش زنده و باطراوت هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با قدردانی از مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دکتر میرزاده با تلاش، مجاهدت و شجاعت و برنامه به ویژه در زمینه گسترش تحصیلات تکمیلی اقدامات موثری انجام داده‌اند که دانشگاه آزاد اسلامی را از بحران نجات داد.
کد خبر : 52675

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین حسن‌پور درویشی در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران به میزبانی واحد شهر قدس اظهار کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361 با هدیه بابرکت یک میلیون تومانی حضرت امام خمینی(ره) و با تلاش و مجاهدت‌های آیت‌الله هاشمی رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی- که واقعا شخصیتی بی نظیر و ماندگار و به نظر بنده تکرار نشدنی است - چنین مجموعه عظیم و بی‌نظیر را در کشور هدایت کرد و به علت این موفقیت‌هاست که هجمه‌هایی به دانشگاه وارد می‌شود.


وی با توجه به ایجاد رشته‌های جدید کارشناسی ارشد و دکتری از تلاش‌ها، حمایت‌ها و اهتمام ویژه دکتر نوابخش و دکتر حسین‌زاده لطفی که فرصت بی‌نظیری را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده‌اند، قدردانی و تشکر کرد.


حسن‌پور درویشی به معرفی اجمالی واحد متبوع خود پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس دارای حدود شصت رشته تحصیلات تکمیلی و 23 هزار دانشجو شاغل به تحصیل در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس عنوان کرد: به لحاظ جذب دانشجو و ایجاد رشته‌های جدید این واحد دارای پتانسیل خوبی است و امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار خوبی را در اختیار دارد.


وی به ارائه مطالبی درباره چاپ کتب و مجلات علمی، مقالات و سایر بخش‌های واحد از جمله مرکز تحقیقات رشد و گیاهان دارویی پرداخت.


حسن‌پور درویشی تصریح کرد : نیاز ما به پژوهش زنده و باطراوت است که بستر را برای شرایط علمی استادان فراهم کند. تسریع در مسائل پژوهشی و مقالات و تولید علم در این زمینه‌ها از سوی دانشگاه و ارزیابی آنها و ارزش گذاشتن به تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای تولیدات علمی می‌تواند بهره‌وری و نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.


وی با توجه به فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد که در بخش‌های مختلف داخل و خارج از کشور مشغول به کار و فعالیت هستند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی فرصت بی‌بدیل و ثمره ارزشمند انقلاب اسلامی است که نام اسلامی دارد و باید گفت چیزی کم از دانشگاه‌های دولتی ندارد و حتی در بعضی از بخش‌ها عملکرد بسیار بهتری داشته و اکنون مورد تحسین و تشویق همگان است.


در ادامه این مراسم معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاهی استان تهران به بحث و بررسی و هم‌اندیشی درباره مسائل پژوهشی استان تهران پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته