برای نوسازی جادهها بودجه نداریم
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای، با بیان اینکه هرسال در قانون بودجه، بودجه ای برای ماشین آلات و تجهیزات راهداری در نظر گرفته میشد، گفت: متاسفانه امسال بودجهای در این زمینه در نظر گرفته نشده و این در حالی است که بخش عمدهای از ماشینآلات راهداری فرسوده هستند.
وی با اشاره به اینکه ماشین آلات و تجهیزات راهداری در سطح کشور وجود دارد که بخش عمده ای از این ماشین آلات بالای ۲۵ سال عمر دارند، افزود: بسیاری از این ماشین آلات از رده خارج شده و تاکنون چندین بار قطعات آنها تعمیر شده است.
معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای با بیان اینکه ۲۰ درصد ماشینآلات و تجهیزات زمستانی هم در صف انتظار برای تعمیر هستند، ادامه داد: با توجه به آن که به زودی طرح های زمستانی آغاز میشود بنابراین با وجود چنین ماشین آلاتی با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهیم شد.
اکبری اضافه کرد: قطعات ماشین آلات هم اکنون نیاز به تعمیر دارند و این در حالی است که هزینه اعتباری که برای تعمیر و یا خریداری ماشین آلات نیاز است ۲ تا ۱۰ برابر شده است.
وی تصریح کرد: در حال رایزنی برای دریافت اعتبارات هستیم تا شاید امسال بتوانیم با این اعتبارات بخشی از ماشین آلات را تعمیر کنیم.
اکبری با تاکید بر این که امسال حدود ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هدف گذاری شده بود، گفت: خوشبختانه در این بخش از هدف گذاری جلوتر هستیم و تاکنون ۱۵۰۰ کیلومتر راه بیشتر آسفالت کرده ایم و تا پایان مهرماه هم هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه دیگر را آسفالت شد.
معاون سازمان راهداری اظهار کرد: در مجموع تا پایان مهر ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه جدید آسفالت شده است و البته برای اجرای این طرح ها نیاز به تجهیزات و قیر داریم که امیدواریم هر چه سریعتر به مرحله اجرایی برسد.
اکبری تصریح کرد: آسفالت بهسازی و افزایش کیفیت راه های کشور خود یکی از مهم ترین اولویت های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به شمار می رود بنابراین ما در این بخش سعی کرده ایم همواره از برنامه جلو باشیم.
وی تاکید کرد: در صورت تامین مواد اولیه و مصالح به ویژه قیر سرعت اجرای پروژه های بهسازی جاده ها افزایش می یابد که امیدواریم با پیگیری های مجلس بتوانیم هرچه سریعتر در این بخش به نتیجه برسیم.
انتهای پیام/4133
انتهای پیام/