دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1399 - 10:47
رحیمیان:

تجاری‌سازی مقالات در سطح جهان بسیار محدود است/ تبدیل مقالات علمی به محصول به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: تجاری‌سازی مقالات در سطح جهان و تبدیل آن‌ها به محصول بسیار محدود است.
کد خبر : 524749
156825529.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد رحیمیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران درباره عدم تجاری‌سازی مقالات علمی و بین‌المللی در سطح جهان اظهار کرد: برخی از مقالات علمی و پژوهشی در سطح بین‌المللی نوشته می‌شوند، اما به دلایل گوناگون تجاری‌سازی نخواهند شد.


وی افزود: ممکن است برخی از مقالات علمی در سطح بین‌المللی به چاپ برسند، اما درصد بسیار کمی از آن‌ها تجاری‌سازی شده یا به محصول فناوری و علمی تبدیل می‌شوند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران بیان کرد: کاربرد استفاده از مقالات علمی متفاوت است، در واقع متناسب نیاز‌های جامعه از آنان در فعالیت‌های علمی و فناوری بهره می‌گیرند. برای تبدیل آنان به محصول ایده‌های متفاوتی وجود دارد که باید گفت تعداد مقالات پژوهشی و علمی که به تجاری‌سازی تبدیل شده‌اند در سطح جهان بسیار محدود بوده و قابل شمارش نیست.


رحیمیان با بیان اینکه ممکن است تجاری‌سازی شدن یک مقاله حدود ۱۰ سال زمان ببرد، تأکید کرد: تجاری‌سازی مقالات سالیان سال طول می‌کشد و نباید انتظار تحقق تجاری‌سازی آن‌ها را در مدت زمان اندک داشت؛ چرا که نظرات متفاوتی برای تحقق آن وجود دارد. در حال حاضر تعداد تجاری‌سازی و تبدیل مقالات علمی و پژوهشی به محصول به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته