دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 10:49
معاون پرستاری وزیر بهداشت در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

جذب کمک پرستاران یکساله تداخلی در شرح وظایف پرستاران ندارد

معاون پرستاری وزیر بهداشت، عنوان کرد: کمک پرستاران یکساله جهت رفع کمبود‌های نیروهای پرستاری جذب نشده‌اند، بلکه این افراد برخی اقدامات اولیه را در بیمارستان‌ها انجام خواهند داد که جزو شرح وظایف پرستاران نیست.
کد خبر : 52453

محمد میرزابیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه جذب و تربیت کمک پرستاران یک ساله تداخلی در عرصه فعالیت پرستاری ندارد، گفت: در بیمارستان‌های کشور به دلیل کمبود نیروی پرستاری گاه از همراهان بیمار برای انجام برخی اقدامات کمک گرفته می‌شود بر این اساس تصمیم گرفته شد؛ کمک پرستار یک ساله را برای انجام اقدامات اولیه استخدام کنیم.


وی عنوان کرد: برای دوره کمک پرستاری یکساله شرح وظایف 33 گانه‌ای تعریف شده است که تداخلی با شرح وظایف پرستاران ندارد.


معاون پرستاری وزارت بهداشت در خصوص شرح وظایف کمک پرستاران یکساله، گفت: انجام برخی اقدامات اولیه از قبیل کمک به پذیرش و ترخیص بیمار، دادن لگن و لوله ادراری، گرفتن نمونه ادرار و مدفوع، تغذیه دهانی و گاواژ، نظافت دهان و دندان، برداشتن پانسمان ساده، کمک به دادن داروهای خوراکی، تزریق‌ انسولین، شستن سر در تخت،حمام دوش و وان بیماران، حمام بیمار در تخت، اندازه گیری فشار خون، نبض، تنفس و غیره از جمله وظایف یک کمک پرستار است.


میرزابیگی افزود: انجام این اقدامات نیاز به تخصص دانشگاهی ندارد و بدون شک وظایف پرستاران با این اقدامات مطابقت ندارد. بنابراین جذب نیروهای کمک پرستاری ارتباطی به رفع کمبود نیروهای پرستاری ندارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته