دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1399 - 16:56
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان عنوان کرد؛

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با هم‌افزایی دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: فرصت‌های شغلی جدید در هم‌افزایی با سازمان‌ها و دیگر دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود و می‌توان بخش قابل‌توجهی از مهندسی معکوس قطعات مورد نیاز صنعت در این شهرستان را انجام داد.
کد خبر : 523058
IMG_20201012_131859.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سیرجان، علی یعقوبی‌پور در دیدار با محمدرضا خواجویی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان اظهار کرد: با هم‌افزایی در شهرستان و دیگر دانشگاه‌ها می‌توانیم فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کنیم و کاری انجام دهیم که بخش قابل‌توجهی از مهندسی معکوس قطعات مورد نیاز صنعت در این شهرستان انجام شود و به صنعت این اطمینان خاطر را می‌دهیم که می‌توانیم بخشی از نیازش را در کارگاه دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان تأمین کنیم.


وی افزود: مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان میلیاردها سرمایه دارد که علاوه بر استفاده آموزشی از این مجموعه امروز با توجه به نیاز منطقه می‌توان به‌صورت غیر آموزشی هم از آنها استفاده کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان درباره استفاده بهینه از تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه توضیح داد: با استفاده از بنیه علمی و تجربی استادان خبره و مجرب می‌توان حداقل از تعداد قطعات مورد نیاز صنعت که از استان خارج می‌شود، درصدی را کاهش داد و در کارگاه مهندسی معکوس دانشگاه بخشی از نیاز صنعت را مرتفع کرد.


یعقوبی‌پور خطاب به رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان عنوان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت باید پل ارتباطی شرکت‌های معدنی و صنعتی با دانشگاه باشد و کمک کند که امکانات  موجود در دانشگاه در خدمت شهرستان قرار گیرد.


وی با معرفی رشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در عرصه توسعه دانش و صنعت اضافه کرد: در رشته‌های فنی و علوم پایه بسته کاملی را مناسب با نیازهای شهرستان داریم که بعضی از رشته‌های فنی و علوم پایه با توجه به مشکلات امروز می‌توانند گوشه‌ای از مشکلات شهرستان را عهده‌دار شوند و حل کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و گسترده بودن فضای مسقف دانشگاه، خوابگاه‌های دانشجویی و دیگر مکان‌های دانشگاه نیاز به گندزدایی داشت که باید دانشگاه هزینه زیادی پرداخت می‌کرد؛ اما با توجه به بنیه علمی گروه شیمی توانستیم نیازمان در مورد مواد ضدعفونی و الکل را تأمین کنیم.


درآمد قطعه‌سازی باید در شهرستان سیرجان بماند


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان نیز با بیان ظرفیت‌های بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: امیدوارم با توجه به بنیه علمی بسیار قوی این واحد دانشگاهی چند کارگاه مهندسی معکوس راه‌اندازی شود و در کشور به‌گونه‌ای مطرح شود که واحد سیرجان در کنار کار تعلیم و آموزشی برای دانشجویان کار ایجاد می‌کند.


محمدرضا خواجویی تبیین کرد: فرزند دانشگاه بوده و برند دانشگاه آزاد اسلامی را با خود داشته و افتخار می‌کنم که فارغ‌التحصیل و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی هستم.


وی برای اخذ مجوزهای مورد نیاز دانشگاه قول مساعد داد و تأکید کرد: حامی دانشگاه هستیم و  حاضریم مشکلات را حل کنیم. همه تلاش می‌کنیم که در موضوع بومی‌سازی و قطعه‌سازی که اکنون پول آن در جیب غیربومی‌ها می‌رود، این پول‌ها در شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان بماند.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان تأکید کرد: در کنار تولید الکل و محلول ضدعفونی‌کننده در تولید ماسک هم ورود کنید. در خرید پارچه اولیه به شما کمک می‌کنیم. با توجه به نیاز دانشگاه و شهرستان از کرمان برای شما مجوزهای لازم را صادر می‌کنیم که در کنار تولید الکل، ماسک هم تولید کنید. پروانه بهره‌برداری و مواد اولیه با ما، فقط شما به‌صورت استاندارد و باکیفیت تولید کنید.


وی افزود: به‌عنوان مصرف‌کننده اگر جایی ماسک و مواد ضدعفونی از دانشگاه آزاد اسلامی تولید شده باشد از آنجایی که پشتیبان آن بنیه علمی می‌بینم بدون شک خریداری و استفاده می‌کنم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته