دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1399 - 12:09
رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خبر داد؛

برگزاری دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری همزمان با آغاز هفته پژوهش

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) بیست و ششم آذر ماه همزمان با آغاز هفته پژوهش به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر : 522628
index.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حسین بوچانی در نشست خبری دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) که صبح امروز به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: محور ویژه این جشنواره تاب‌آوری شهری است. عمده پروتکل‌ها و مقرراتی که برای شهرها تدوین می‌شود برای شرایط عادی بوده که ما در این جشنواره در تلاش هستیم تا به چگونگی دگردیسی در ضوابط، مقررات و چارچوب اندیشه‌ها بپردازیم.


وی با اشاره به این مطلب که در اتصال حوزه اجرا و علم مسیر طولانی را در پیش داریم، گفت: حل مسائل روزمره به سرعت عمل نیاز دارد، در حالی‌که علم با طمأنینه به حل مسائل می‌پردازد. مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران سعی دارد تا با از سرگیری پروژه‌های مطالعاتی کاربردی این دو حوزه را به یکدیگر نزدیک کند.


رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه، دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های اجرایی، انتقال ایده و تبدیل کردن آن به محصول را از مهم‌ترین مأموریت‌های جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری عنوان کرد.


بوچانی افزود: جشنواره‌هایی از این دست همه‌ساله به‌طور مستمر برگزار می‌شود و ما نیز امسال با توجه به اهمیت این جشنواره در حال بارگذاری کلیه آثار یازده دوره گذشته در سایت جشنواره هستیم.


وی ادامه داد: اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات شهری از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است که نتیجه آن اتصال دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، مراکز نوآوری با حوزه‌های اجرایی مدیریت شهری است.


رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، شهرسازی و معماری، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، دیپلماسی شهری و ... از محورهای دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری برشمرد و گفت: شهرها از سرمایه‌های جدی محسوب می‌شوند و در این میان به جای طرح بحث‌هایی همچون جابجایی پایتخت باید به فکر تاب‌آور کردن شهرها بود و تلاش کرد تا سیاست‌‌گذاری‌ها را در شهرها متناسب با شرایط بحرانی تغییر داد و اصلاح کرد.


گفتنی است دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) بیست و ششم آذر ماه همزمان با آغاز هفته پژوهش به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته