دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1399 - 12:38

ژنرال اسرائیلی به شکست صهیونیست‌ها در مقابل انتفاضه اعتراف کرد

یکی از فرمانده‌های ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که انتفاضه الاقصی به اهداف خود دست‌یافته و اسرائیل را تضعیف کرده است.
کد خبر : 520851

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ژنرال رونین ایتسیک، فرمانده سابق یگان زرهی ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که انتفاضه الاقصای ملت فلسطین باعث تضعیف صهیونیست‌ها شده است.


ایستیک با انتشار مقاله‌ای در روزنامه اسرائیل هیوم، تأکید کرد، ماحصل انتفاضه الاقصی، کشته شدن بیش از هزار و 200 صهیونیست بود و ارتش این رژیم، و رهبران سیاسی آن، در بیشتر سطوح، به اهداف خود دست نیافتند.


وی با بیان اینکه حملات گروه‌های مقاومت فلسطین در انتفاضه الاقصی، صهیونیست‌ها را تضعیف کرد، خاطرنشان کرد: هدف انتفاضه فلسطین، نابودی بافت اجتماعی اسرائیلی‌ها بود. سازمان‌های فلسطین می‌دانستند که حملات خون‌بار، ممکن است که اسرائیل را از بین نبرد، ولی می‌تواند اسرائیلی‌ها را تضعیف کند و اعتمادبه‌نفس آنان را از بین ببرد.


پایگاه خبری عربی-۲۱ ضمن ترجمه این مقاله به نقل از این ژنرال صهیونیست نوشت، جامعه صهیونیستی در روزهای انتفاضه، خود را  زیر آتش می‌دید و همه بخش‌های آن در صحنه بود، هیچ تفاوتی در بین کشته‌شده‌های اسرائیلی این حملات، وجود نداشت و همه ما زیر آتش قرار داشتیم.


ایستیک خاطرنشان کرد در آغاز انتفاضه، واکنش رژیم صهیونیستی ضعیف بود تا اینکه صهیونیست‌ها اعتماد خود را به رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی از دست دادند. مراکز تفریحی تخلیه‌ شده بود. اسرائیلی‌ها می‌ترسیدند در خیابان حرکت کنند.


وی تأکید کرد، تصاویر وحشتناک حملات فلسطین، هیچ شکی را در میزان خطرناک بودن آن بر اسرائیلی‌ها بر جای نمی‌گذارد. تصاویر گویای هزاران کلمه هستند. در آن زمان، اسرائیلی‌ها فهمیدند که این مسئله از کجا نشئت می‌گیرد و کجا باید بر جنگ متمرکز شوند.


انتفاضه الاقصی در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ آغاز شد و تا پنجم فوریه ۲۰۰۵ به طول انجامید. جرقه این انتفاضه که با ورود آریل شارون، رهبر حزب لیکود و وزیر دفاع وقت دولت ایهود باراک به مسجدالاقصی به همراه 3 هزار نیروی امنیتی و حرمت‌شکنی این مکان مقدس زده شد، سرانجام موجب شهادت 4 هزار و 412 فلسطینی و مجروحیت 48 هزار و 322 تن شد.


در جریان انتفاضه، هزار و 69 صهیونیست نیز کشته و 4 هزار و 500 تن دیگر زخمی شدند. همچنین ۵۰ تانک مرکاوا و چندین جیپ نظامی و خودروی زرهی صهیونیست‌ها منهدم شد.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: صهیونیسم فلسطین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته