دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1399 - 18:15
دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی:

امکان وقوع انتفاضه سوم وجود دارد

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی و ارتش احتمال می‌دهند پیامدهای طرح الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی به درگیری‌ها و عکس‌العمل شدید فلسطینیان و درنهایت وقوع انتفاضه سوم منجر شود.
کد خبر : 497041
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی مجدداً نسبت به تبعات و پیامدهای طرح الحاق کرانه باختری توسط دولت بنیامین نتانیاهو بر وضع امنیتی کرانه باختری و نوار غزه هشدار دادند.


در گزارش امروز روزنامه «معاریو» آمده است: «دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تاکنون پیشنهاد، موضع واحد یا دیدگاهی نسبت به پیامدهای امنیتی طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری ارائه نکردند اما اکثر دستگاه‌های امنیتی اسرائیل احتمال می‌دهند در صورت اجرای این اقدام یک‌جانبه اسرائیل با پاسخ شدید فلسطین مواجه شود.»


به نوشته این روزنامه بر اساس اطلاعات واصله، سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) مسئول کنترل اوضاع در صورت افزایش تنش و خشونت از جانب فلسطینیان است و معتقد است اجرا این طرح یک‌جانبه با اعمال خشونت‌آمیز از طرف جبهه جنوبی در نوار غزه رو به رو خواهد شد.


این روزنامه اشاره کرده که شاباک در نشست‌هایی با ارتش رژیم صهیونیستی از احتمال عکس‌العمل فلسطینیان از نوار غزه خبر داده است و امکان دارد این عکس‌العمل به درگیری شدیدی با رژیم صهیونیستی و در نتیجه انتفاضه سوم منجر شود.


شاباک در بررسی سناریوهای احتمالی اجرای طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری، فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق تبدیل شدن تشکیلات فلسطین به دو نهاد مستقل را از دیگر سناریوها عنوان کرد و به گفته شاباک و اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌خواهد نام او در تاریخ به عنوان کسی که فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین در دوره او اتفاق افتاده است یاد شود.


این روزنامه اشاره کرده است احتمالاتی که ارتش رژیم صهیونیستی نیز در نظر گرفته همانند احتمالات شاباک در خصوص اعمال حاکمیت اسرائیل بر مناطقی از کرانه باختری است از آنجا که ارتش اسرائیل نیز احتمال می‌دهد عکس‌العمل شدیدی از جانب فلسطینیان شکل بگیرد و جهاد اسلامی و جنبش حماس نیز دست به اقداماتی خشونت‌آمیز بزنند.


ارتش و دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی معتقدند شروع درگیری‌ها از نوار غزه در نهایت به کرانه باختری کشیده می‌شود.


به گفته معاریو آنچه بیش از پیش رژیم صهیونیستی را نگران می‌کند موضع جنبش فتح در این خصوص است چرا که می‌تواند اوضاع را دگرگون کند همان‌طوری که در انتفاضه دوم نقطه تحولی در حوادثش بود.


این روزنامه نوشته درگیری‌ها در نهایت میان اعضای جنبش فتح و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی کشیده خواهد شد و از آنجایی که جنبش فتح میدان درگیری‌ها را برای جنبش حماس خالی نخواهد گذاشت این به معنای آغاز انتفاضه سوم است.


این اقدام یک‌جانبه نه تنها کرانه باختری و نوار غزه را شعله ور می‌کند بلکه پیامدهای آن به افکار عمومی عربی در کشورهای عربی همانند اردن و کشورهای خلیج هم خواهد رسید.


این روزنامه اشاره کرده هنوز مشخص نیست چه زمانی نشست های امنیتی گسترده میان نیروهای سیاسی و ارتش رژیم صهیونیستی آغاز شود زیرا زمان اجرای طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری هنوز به صورت واضح مشخص نشده است.


به نظر می آید نتانیاهو منتظر موافقت رسمی امریکا برای آغاز الحاق این مناطق است از این رو به گزارش کانال 13 رژیم صهیونیستی قرار است این هفته نشستی برای بررسی طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی برگزار شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته