دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1399 - 12:19
رأی‌الیوم:

مخالفت 96 درصدی صهیونیست‌ها با الحاق کرانه باختری/ ترامپ به دلیل بحران داخلی حرف‌های نتانیاهو را نمی‌شنود

یک روزنامه فرا منطقه‌ای در گزارشی با تأکید بر مخالفت 96 درصدی صهیونیست‌ها با الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی نوشت: ترامپ نیز به دلیل بحران‌های داخلی مجالی برای شنیدن سخنان نتانیاهو ندارد.
کد خبر : 494894
netanyahu-trump.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه فرا منطقه‌ای رأی‌الیوم، نظرسنجی منتشر شده در شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که 96 درصد صهیونیست‌ها مخالف پرداختن به موضوع الحاق کرانه باختری هستند و تنها چهار درصد افرادی که نظر داده‌اند به موضوع یک‌جانبه طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی توجه دارند. همچنین 70 درصد مردم مشکلات اقتصادی را مهم‌تر می‌دانند و از کابینه جدید ائتلافی می‌خواهند تا اولویت‌های خود را بر حل مشکلات اقتصادی و داخلی قرار دهد.


بیشتر بخوانید:


رژیم صهیونیستی فردای الحاق کرانه باختری با چه واکنش‌هایی مواجه خواهد شد؟


طبق این گزارش، نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد اگر انتخابات سراسری همین امروز برگزار شود، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند 40 کرسی در کنست (مجلس رژیم صهیونیستی)‌ کسب کند. تحلیلگر سیاسی شبکه 12 صهیونیستی گفت: نتیجه نظرسنجی به گونه‌ای است که به نظر می‌آید بهتر باشد نتانیاهو همین امروز انتخابات جدیدی برگزار کند.


نتانیاهو


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی


نظرسنجی در حالی برگزار شد که صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند وجهه مثبتی از کابینه نتانیاهو نزد محافل خارجی نشان دهند. این در حالی است که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان قصد دارد امروز در سفری غیرمنتظره و فوری به سرزمین‌های اشغالی سفر کند تا به موضوع الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی بپردازد.



«نیکلای ملادینوف»، هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل متحد در خاورمیانه اعلام کرده الحاق کرانه باختری به اسرائیل می‌تواند نقض خطرناک قوانین بین‌المللی تلقی شود.



در همین راستا منابع صهیونیستی فاش کردند کنست و کابینه نتانیاهو در حال بررسی امکان موافقت با طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و الحاق کرانه باختری بدون سخن گفتن از ایجاد دولت فلسطینی هستند. یک منبع آگاه در حزب لیکود بعید دانست طرح الحاق با در نظر گرفتن تشکیل دولت فلسطینی انجام شود.


شبکه «کان» رژیم صهیونیستی نیز گزارش کرد: «راه‌حل میانه» تل‌آویو که بررسی می‌شود، پایبندی علنی نتانیاهو به طرح صلح (ادعایی) ترامپ و رایزنی بر سر آن در کنست و کابینه بدون در نظر گرفتن حقی برای فلسطینیان با هدف ایجاد دولت مستقل است.


منابع ارشد نزدیک به دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی به شبکه 13 تلویزیون این رژیم خبر دادند تل‌آویو در تلاش برای برگزاری انتخابات جدید در سال آینده میلادی است. این ارزیابی در محافل سیاسی داخل رژیم صهیونیستی انجام شده و می‌تواند به موضوعات سیاسی یا امور دیگر پیوند بخورد.


رأی‌الیوم نوشت: آنچه می‌تواند در میانه اختلافات داخلی، ائتلاف تشکیل شده را منسجم کند، تصویب بودجه است؛ بودجه‌ای که نتانیاهو تمایل دارد بند ویژه‌ای در آن در زمینه طرح الحاق گنجانده شود. تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارونت دراین‌باره نوشت که دولت آمریکا در حال حاضر تمایلی ندارد بداند در اسرائیل چه می‌گذرد، زیرا خود مشغول تحولات داخلی ازجمله تظاهرات سراسری (در واکنش به قتل فجیع «جورج فلوید» به‌وسیله پلیس آمریکا) و نیز شیوع گسترده ویروس کروناست.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته