دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1394 - 13:29

پیشنهادهایی برای ترویج کتاب‌خوانی در شهر منتشر شد

«پیشنهادهایی برای ترویج کتاب‌خوانی در شهر»، دربرگیرنده ایده‌های ابتکاری و برگزیده جشنواره پایتخت کتاب ایران برای ترویج کتاب خوانی است.
کد خبر : 52061

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از ستاد اطلاع رسانی رویداد‌های ترویج کتاب خوانی‌ «پیشنهادهایی برای ترویج کتاب خوانی در شهر» با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط نشر شرکت تعاونی کارآفرینان فرهنگ و هنر منتشر شده است.


تدوین این کتاب نیز از سوی دبیرخانه جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران، زیر نظر مرضیه مرآت نیا و با همکاری حمیده جمالی، مهدی حشمتی، منیژه وثوق، مهناز می‌نایی و مهتاب یعقوبی انجام گرفته است.


در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «دستنامه پیش رو در واقع یکی از مهم‌ترین کارکرد و اهداف طرح پایتخت کتاب ایران را نشانه رفته است: گردآوری ایده‌های ناب و کاربردی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی و قرار گرفتن آن در دسترس علاقه مندان این حوزه. هر شخص و نهادی که مایل باشد می‌تواند با این طرح‌ها و نکات کلیدی هر کدام و با در نظر گرفتن ویژگی‌های بومی و مخاطبانش از این ایده‌ها استفاده کند و به آن‌ها اعتلا بخشد. در تدوین این مجموعه همه طرح‌های رسیده به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران بررسی شده است؛ آن‌ها که اجرا شده‌اند، و آن‌ها که هنوز عملیاتی نشده‌اند اما قابل اجرا هستند و امکان تغییر بر اساس ویژگی‌های بومی هر منطقه را دارند یا می‌توان در سطح ملی به آن اندیشید.»


همچنین در بخش دیگری از مقدمه این کتاب آمده است: «از دیگر اهداف انتشار این مجموعه آن است که پس از انتشار پیشنهاد‌ها و طرح‌های مطرح شده، ایده‌های تکراری و معمول را کنار بگذاریم و با کمک این طرح‌ها و در نظر گرفتن نیاز‌های هر منطقه و ویژگی‌های آن به ایده‌های ناب‌تر برای شهر‌هایمان برسیم. شاید با دیدن هم گرایی بعضی از ایده‌ها بتوانیم به طرح‌های منطقه‌ای و مشارکتی نزدیک و خشت به خشت به ایران دوستدار کتاب نزدیک شویم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: انتشار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته