دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1394 - 09:07

داعش زیر شدیدترین حملات غرب و شرق

حملات هوایی علیه داعش که تا به امروز مهمترین راهبرد و اقدام نظامی غرب علیه این گروه افراط‌گرا به شمار می‌رود به دنبال حملات مرگبار پاریس، سقوط نخستین جنگنده روسیه در خاک سوریه و آغاز حمله هوایی فرانسه از عرشه ناو هواپیمابر «شارل دوگل» بُعد تازه‌ای به خود می‌گیرد.
کد خبر : 51945

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه «یورونیوز»، ارتش فرانسه همزمان با انتشار خبر سرنگونی سوخو روسی، اعلام کرد شش جنگنده این کشور روز دوشنبه با پرواز از عرشه ناو هواپیمابر شارل دوگل در دریای مدیترانه و نیز از کشور اردن، مواضع داعش در «رقه» سوریه از جمله یک مرکز فرماندهی را بمباران کردند.


رقه پایگاه اصلی گروه داعش در سوریه است.


به گفته وزیر دفاع فرانسه، با حضور این ناو توان رزمی پاریس برای مقابله با داعش افزایش یافت و شمار جنگنده‌های فرانسوی حاضر در این منطقه به ۳۸ فروند رسید.


پس از حملات تروریستی خونین شامگاه جمعه بیست و دوم آبان‌ماه که 129 نفر کشته بر جای گذاشت، کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.


داعش با بر عهده گرفتن مسئولیت حملات پاریس تهدید کرده است علیه کشورهایی که مواضع این گروه را در عراق و سوریه بمباران می‌کنند، حملات مشابهی را ترتیب می‌دهد.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا، فرانسه و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


به دنبال حملات مرگبار پاریس، فرانسه به‌شدت حملات هوایی خود علیه داعش افزوده است.


روسیه نیز با بمب‌هایی که به طعنه روی آنها نوشته شده است «این پیامی برای تروریست‌هاست که با پست هوایی فرستاده می‌شود» به تشدید بمباران و حملات هوایی علیه مواضع داعش و مخالفان مسلح «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، پرداخته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته