بولتن فضای مجازی و شبکههای اجتماعی دیتاک
به گزارش واحد بازرگانی خبرگزاری آنا، امروزه سازمانها و کسبوکارها نیاز دارند با رویکرد کلینگرانه و دقیق، حواشی و اخبار پیرامون وقایع را رصد کنند. درک درست از اتفاقات پیرامون کسب وکار و جمعآوری تمامی اطلاعات ضروری، منجر به افزایش قدرت تصمیمگیری و انتخاب مسیر دقیق در مدیران کسب وکارها خواهد شد. به همین خاطر کسبوکارها با تهیه بولتن، از وقایع مرتبط با سازمان، اقدام به جمعآوری محتوای پیرامون یک خبر میکنند. این مسئله باعث شده داشتن بولتن ساز به صرفه، دقیق و کاملاً حرفهای مقدمات اخذ تصمیم و درک درست وقایع را فراهم کند.
اهمیت بولتنسازها در سازمان
در عصر حاضر کسبوکارها در بخشهای مختلف و با گروههای مختلفی منافع مشترک دارند و اطلاع از وضعیت آنها و تحلیل اثرات این وقایع بر نحوهی روابط و سازوکارهای حقوقی و سازمانی آنها اثرات چند جانبهی مثبت یا منفی میگذارد. در این بین، کسبوکاری هوشمند و پیشرو است که اخبار پیرامون را زودتر متوجه شود و بر خلاف رویکرد عام جامعه، تحلیل درست، منطقی، همراه با واکنش متناسب با موضوع ارائه دهد.
بولتن سازها به سازمانها کمک میکنند به طور ساده و در عین حال حرفهای، محتواهای سیال در کانالهای توزیع مختلف را گردآوری، پایش و طبقه بندی کنند و تصویری شفاف و مرتبط با واقعیت را برای مدیران ترسیم کنند.
بولتن چیست ؟
بولتن یک مجله یا خبرنامه در داخل سازمانها و کسبوکارها است که با ارائه محتوا و مجموعهای از اخبار ناشی از یک رویداد یا واقعه، آن را به تصویر میکشد. امروزه به دلیل حجم بالای اخبار منتشر شده در روز، دنبال کردن خبر در مورد موضوعی خاص امری دشواری است. بولتنها کمک میکنند حواشی، اخبار و گزارشهای پیرامون یک اتفاق به صورت کامل و مبتنی بر تحلیل، به افراد سازمان ارائه شود. به عبارت دیگر بولتن الکترونیکی ابزاری برای اطلاعرسانی اخبار، گزارشها و نمودارهای مورد نیاز، به گروه مخاطبان خاص درباره یک موضوع خاص و مشخص است.
بولتن همچنین کارکرد گزارشدهی گستردهای در سازمانهای متوسط و بزرگ دارد و به واسطه آن مدیران از اتفاقات و حرف و حدیثهای مربوط به سازمان یا شرکت در رسانهها آگاه میشوند.
نکته حائز اهمیت در بولتنها این است که هزینه بالایی دارند و نیازمند صرف زمان زیادی هستند و هنگامی که سازمان نیازمند بولتنهای موضوعی است، پیچیدگی و تخصص بیشتری میطلبند وکار را برای مدیران روابط عمومی سخت میکنند.
به همین خاطر سازمان به دنبال بولتنسازهایی است که بتوانند این چالشها را مرتفع و فرآیندهای تحلیل و جمعآوری اخبار را تسهیل کنند.
هدف اصلی بولتن چیست؟
اگر چه بولتن به واسطه ابعاد خبری و آگاه شدن مخاطبان داخل و خارج سازمان تولید میگردد، ولی به واسطه مدت انتشار، اخبارکاملاً مرده محسوب میشود. پس باید دیگر جنبههای آن را نیز مد نظر قرار داد؛ مانند اوقات فراغت، ابعاد اطلاعرسانی، آموزشی و لایههای بازخوردی. همچنین بسیاری از پرسنل سازمانها و شرکتها تنها نقطه فعالیت و پرستیژ کاری را در نزد روابطعمومیها بولتن میدانند.
به عبارت دیگر بر اساس دیدگاه متخصصین حوزه روابطعمومی، تنها نقطهای که روابطعمومی میتواند براساس آن مانور دهد ارائه بولتنهای کامل، جامع و در قالبی کاربر پسند است.
بولتن برای مخاطبان داخل و خارج سازمان است و به مدیران روابطعمومی کمک میکند تا با توجه به سیاستهای کلان و خرد سازمان اطلاعرسانی مناسبی به مخاطبان داخل و خارج سازمان داشته باشند.
بولتنها میتوانند متناسب با سیاستهای یک سازمان جهتگیری شوند و به پیشرفت و اهداف سازمان کمک کنند.
علاوه بر این بولتن کاربردهای مختلف دیگری نیز دارد که سازمانهای طراز اول مجاب میشوند از آن استفاده کنند، این کاربردها شامل :
- ابزاری کاربردی برای کمک به پیشرفت اهداف سازمان
- آگاه کردن گروه هدف، از موضوع خاص و مدیریت بهینه وقایع و رخدادها
- ابزاری برای خلق ارتباط و اطلاعرسانی به داخل و خارج سازمان
- انتشار و توزیع آن تحت عنوان نشریه، خبرنامه یا مجله علمی، اقتصادی، پزشکی، اجتماعی و ... برای مخاطبان و مشتریان هدف
- تهیهی نمودارها، چارتها و جداول در شکل و طرحهای مختلف و موارد خاص برای گزارش به مخاطبان و مدیران مجموعه
انواع بولتن
بولتنها انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز و نوع کارکردی که سازمانها در نظر دارند متفاوت هستند. معمولا بولتنها بر اساس دستهبندی به بخشها و حوزههای مختلفی تقسیم میشوند، برای مثال بولتن ماهانه، روزانه، اقتصادی، پزشکی یا سیاسی، رایجترین نوع بولتن هستند.
بولتنسازها چه میکنند؟
حال که معلوم شد بولتنها چه کاربردهایی دارند و چگونه به سازمانها کمک میکنند، باید بدانید که برای طراحی و ایجاد بولتن در سازمان به بولتنسازها نیاز است. بولتنسازها این فرآیند را تسریع کرده و کیفیت بولتن را افزایش میدهند.
بولتنساز یک نوع ابزار گزارشگیری جامع و مبتنی بر نیاز کاربر است که به کمک آن میتوان موضوعات، محتوا، عناوین، جلد و … را بنا به نظر و سلیقه هر کاربر تغییر داد.
علاوه بر این بولتنساز دارای شاخصهای آنالیز است که امکان دستهبندی آن برای هر محتوا در جهت آمارگیری موضوعات، در بسترهای متفاوت وجود دارد.
بولتن فضای مجازی و شبکههای اجتماعی
امروزه با ظهور شبکههای اجتماعی، توزیع خبرها و رشد واکنشها به اخبار، وقایع و محتوای تولید شده حول آنها افزایش یافته است. این مسئله باعث شده احاطه و اطمینان از درک کامل اخبار و حواشی سخت و زمانبر شود و از طرفی به دلیل جریان سیال اطلاعات و آزادی بیشتر کاربران، بی تفاوتی نسبت به وقایع و نادیده گرفتن کامل آن میتواند زیانهای جبران ناپذیری از خود به جای بگذارد.
شبکههای اجتماعی پر طرفدار مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و حتی سایتهای محتوایی، کانالهای توزیع بزرگی هستند که سازمانها علاوه بر این که باید حضور منسجمی در این فضاها داشته باشند، باید با ردیابی و رصد کامل محتوای تولید شده در شبکههای اجتماعی تسلط و واکنشپذیری کاملی در مقابل حوادث و وقایع موجود از خود نشان دهند.
رصد و بررسی محتوایی که در شبکههای اجتماعی و رسانههای مجازی پیرامون یک موضوع خاص منتشر شده است، به عنوان یک ابزار مهم در روابطعمومی به حساب میآید. چرا که تصویری واضح از واکنشی که باید در مقابله با رخدادها و اتفاقات از خود نشان دهد را نمایش میدهد.
سامانه بولتن ساز دیتاک
شرکت دانش بنیان دیتاک با بیش از 9 سال تجربه در زمینه کار با دادهها و شبکههای اجتماعی، ابزاری برای مدیران روابطعمومی ساخته که میتواند نیازهای مربوط به ساخت بولتن را رفع کند. مهندسین و متخصصین دیتاک با تکیه بر تخصص خود و کلاندادههای موجود در شبکههای اجتماعی یا سایتهای محتوایی و تهیه بولتنهای هفتگی و ماهیانه میتوانند زمینهی لازم جهت کمک به سازمانها و نهادها را فراهم آورند، تا با هزینه کمتر و دقت بالاتر بتوانند بولتن فضای مجازی متناسب با نیاز و امکانات خود را بسازند.
به کمک بولتنساز دیتاک سازمانها و کسبوکارها میتوانند علاوه بر ساخت بولتنهای فضای مجازی خود به موارد زیر هم دست پیدا کنند:
- معرفی مؤثرترین تولیدکنندههای محتوا
- معرفی فعالترین منابع تولید کننده محتوا
- آمار کلی منابع و رویکرد سیاسی منابع
مدیران روابطعمومی میتوانند برای تهیه بولتنهای سازمان خود و دسترسی به اطلاعات کلیدی حاصل از تحلیل کلان دادهها از سیستم بولتنساز دیتاک استفاده کنند و با کاهش هزینهها و افزایش اثربخشی، ارتباط بهتر و سازندهتری با مخاطبان سازمان خود بر قرار کنند.
https://www.aparat.com/v/YPu2y
بولتن فضای مجازی با اینکه امری ضروری و نیازمند استمرار است اما از هزینه بالایی برخوردار است مخصوصاً زمانی که برای تهیه آن، نیاز به تحلیل کلاندادهها، امری حیاتی تلقی شود. در این مسئله علاوه بر اینکه سازمان نیازمند چندین متخصص حوزه هوش مصنوعی و یادگیری است، بابت طراحی و ساخت آن نیز هزینههای بالایی باید بپردازد.
به همین خاطر توصیه میشود جهت استفاده از بولتنها، از بولتن ساز فضای مجازی دیتاک استفاده شود تا علاوه بر افزایش سرعت ایجاد و کیفیت بولتنها، هزینههای آن نیز کاهش پیدا کند.
اگر می خواهید توسط متخصصین و مشاورین خبره دیتاک در مورد ساختن بولتن و استفاده از بولتن سازها راهنمایی شوید از طریق لینک زیر با دیتاک تماس حاصل نمایید.
انتهای پیام/
انتهای پیام/