دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1399 - 15:29
استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

حمایت دولت از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال معتادان بهبود‌یافته

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت با ارائه تسهیلات از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد حمایت می‌کند.
کد خبر : 516545
2467.jpg

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه نباید معتادان بهبودیافته را به حال خود رها کنیم، گفت: دولت با ارائه تسهیلات از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد حمایت می‌کند.


وی افزود: در امر مبارزه با اعتیاد، اصل بر پیشگیری است و کارشناسان باید بررسی کنند که در شرایط امروز جامعه چه کارهایی برای کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر لازم است.
 
استاندار آذربایجان شرقی بر ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های مختلف جامعه در زمینه اثرات سوء مصرف مواد‌مخدر تأکید کرد و گفت: بخش مهمی از مسئله اعتیاد به ضعف اطلاعات و نداشتن معلومات کافی برمی‌گردد و بر این اساس تا جایی که امکان دارد باید آموزش را بین افراد در معرض خطر گسترش دهیم.
 
پورمحمدی با بیان اینکه تمرکز بر مسئله آموزش و پیشگیری به معنی نادیده گرفتن مراحل بعدی نیست، افزود: اقداماتی که برای درمان و بازپروری معتادان انجام می‌شود، بسیار ارزشمند و مصداق باقیات‌الصالحات است و این اقدامات باید تقویت شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید برای بازگشت معتادان به جامعه پس از مرحله درمان هم تدبیر کنیم، افزود: باید اطمینان حاصل کنیم که فرد معتاد پس از درمان و بهبودی به آغوش جامعه بازگشته و دوباره گرفتار اعتیاد نشود.
 
وی ادامه داد: نباید فرد بهبودیافته را به حال خود رها کنیم؛ برخی از این افراد مهارت‌هایی دارند که می‌توانند با استفاده از آن مشغول به کار شوند و لازم است کارگاه‌های تولیدی برای چنین افرادی راه‌اندازی شود.
 
پورمحمدی گفت: دولت با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم از راه‌اندازی چنین کارگاه‌هایی حمایت می‌کند و باید از مشارکت مردم، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد هم در این زمینه استفاده کنیم.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته