دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1399 - 11:03
سخنگوی طالبان:

مذاکرات بین افغان‌ها پس از آزادی همه زندانیان طالبان کلید می‌خورد

سخنگوی دفتر طالبان در قطر گفت که هنوز روند آزادی زندانیان طالبان تکمیل نشده و مذاکرات با دولت افغانستان پس از آزادی همه زندانیان آغاز خواهد شد.
کد خبر : 513360
Capture.JPG

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «محمد نعیم» در توئیتی اعلام کرد که هنوز روند آزادی زندانیان نهایی نشده و آزادی برخی از زندانیان این گروه هنوز صورت نگرفته است.


وی افزود که گفت‌وگوها برای آزادی زندانیان باقیمانده در جریان است و تأکید کرد تیم مذاکره کننده طالبان آماده مذاکرات است اما نخست باید این زندانیان آزاد شوند.


براساس گزارش‌ها تمام زندانیان جنجالی طالبان آزاد شده‌اند، اما هفت زندانی که متهم به قتل نظامیان استرالیایی و فرانسوی هستند هنوز آزاد نشده‌اند.


روز گذشته برخی منابع از فرود یک هواپیمای کوچک در کابل خبر دادند که قرار بود زندانیان باقیمانده طالبان را به قطر ببرد تا در آنجا تحت نظارت و بازداشت باشند، اما این هواپیما به کابل نیامد و انتظار می‌رود این فرایند امروز انجام شود.


«شیرمحمد‌عباس استانکزی» معاون تیم مذاکره‌کننده طالبان در واکنش به مخالفت استرالیا و فرانسه با آزادی شماری از زندانیان تصریح کرده بود که این کشورها هیچ حقی برای مداخله در مسائل داخلی افغانستان ندارند و تصریح کرده بود که از «آمریکا می‌خواهیم تا هرچه زودتر این زندانیان را آزاد کند.»


انتهای پیام/4106/4153/


انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان فرانسوی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته