دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1399 - 15:28
فارن پالیسی:

بیشتر زندانیان آزادشده طالبان دوباره به میدان جنگ بازگشته‌اند

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد از میان 5 هزار زندانی طالبان که پس از توافق صلح آزادشده بودند، نزدیک به 60 درصد از آن‌ها به میدان جنگ برگشته‌اند.
کد خبر : 512634

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نتایج یک بررسی رسانه‌ای نشان می‌دهد تاکنون 5 هزار نفر از زندانیان گروه طالبان در پی توافق صلح آمریکا با این گروه از زندان‌های دولت افغانستان آزادشده‌اند، اما قریب به ۶۰ درصد از آن‌ها به میدان‌های جنگ علیه دولت این کشور بازگشتند.


به گزارش ایرنا، رسانه‌های افغانستان امروز شنبه به نقل از «فارن پالیسی» نوشتند: بررسی‌ها حاکی از آن است که ۶۰ درصد از جنگجویان آزادشده گروه طالبان از زندان‌های دولتی دوباره به میدان جنگ برگشته‌اند.


این منابع به نقل از "مایکل سمپل" و "فلیکس کوین" انگلیسی که زمانی در افغانستان فعالیت می‌کردند، گزارش دادند: زندانیان آزادشده طالبان نقش فعالی در جنگ‌های جدید در افغانستان دارند. آن‌ها در میادین جدید جنگی، پس از آزادی از زندان کشته یا دوباره اسیر می‌شوند.


در این گزارش آمده است: بیش از نیمی از ۱۰۸ نفر زندانی پیشین طالبان که با آن‌ها گفت‌وگو شده است، دوباره به صفوف جنگجویان طالبان پیوسته و به فعالیت‌های جنگی پرداخته‌اند.


بر این اساس، بسیاری از زندانیان پس از آزادی، بازهم به گروه طالبان که تصمیم به آغاز جنگ را دارد، پیوسته و به‌عنوان نیروهای جدید این گروه در صفوف جنگ‌های مختلف در داخل افغانستان فعال هستند.


این یافته‌ها حاکی از آن است که تمام این فعالیت‌ها خلاف توافق‌نامه آمریکا و طالبان بوده و هشدارهای مقام‌های دولت افغانستان در مورد پیوستن دوباره این افراد به عملیات جنگجویانه گروه طالبان محقق شده است.


دولت افغانستان پیش‌ازاین اعلام کرد: از زندانیان آزادشده، تعهد کتبی گرفته‌شده که دیگر به میدان جنگ بازنگردند، اما اطلاعات زیادی حاکی از آن است که بسیاری از آن‌ها بار دیگر در حملات تروریستی شرکت کرده و یا در عملیات جنگ‌طلبانه این گروه دوباره توسط نیروهای دولتی دستگیر شده‌اند.


طالبان با رد این اظهارات مدعی شده است: نیروهای ویژه امنیت ملی افغانستان زندانیان آزادشده این گروه را دوباره دستگیر می‌کنند. ادعایی که توسط دولت اشرف غنی رد شده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته