دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1399 - 14:14
نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

ظرفیت‌‌های مسلمانان هدایت می‌شد، شاهد نفوذ صهیونیست‌‌ها نبودیم

نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: اگر ظرفیت‌‌های جهان اسلام به‌طور صحیح هدایت می‌شد و در برابر دشمن اسرائیلی قرار می‌گرفت، دیگر شاهد نفوذ اسرائیل در میان جهان عرب نبودیم.
کد خبر : 512883
IMG-20200730-WA0024.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «شیخ علی الخطیب» در وبیناری (نشست مجازی) به مناسبت درگذشت آیت‌الله تسخیری، پرچمدار تقریب میان مذاهب گفت: علامه فقید با توجه به توانمندی‌های علمی، فرهنگی و قدرت حرکت و خلاقیتی که با روابط گسترده خود و فضای حرکتی که میان کشورهای عربی و اسلامی، کنفرانس‌ها و مراکز فرهنگی در اختیار داشت،  تلاشی گسترده و ویژه انجام داد.


وی به شرح اوضاع جاری جهان عرب و اسلام پرداخت و عنوان کرد: هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی به‌وسیله جنبش‌های تکفیری و به واسطه نظام و رهبرانی که در خدمت دشمنان امت کار می‌کنند، با هدف نابودی فرزندانشان به دستان خود، اقدام‌هایی انجام می‌شود. اگر این ظرفیت‌‌ها به‌طور صحیح هدایت می‌شد و در برابر دشمن اسرائیلی قرار می‌گرفت، دیگر شاهد نفوذ اسرائیل در میان جهان عرب نبودیم که بخواهند درهای سازشکاری را به‌طور کامل و آشکارا بگشایند.


نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان افزود: باید با کمک گرفتن از افراد متخصص و توانمند برای ارائه راهکار و برنامه‌ای متناسب با طرح‌هایی دقیق برای مقابله با چالش‌ها تا دستیابی به نتیجه عملی اقدام کنیم. این موضوع نیازمند ایجاد مؤسسه‌ها و تکیه بر مراکز مطالعاتی متخصص، کمک گرفتن از پژوهش‌های اجتماعی، روانی، رسانه‌ای، عقیدتی و فرهنگی و تأسیس مراکز منطقه‌ای و ملی است.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته