دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1399 - 13:06
عبدالباری عطوان:

شرمساری فرود هواپیمای اسرائیلی در ابوظبی/فلسطینیان رؤیای اعراب برای موشکباران تل‌آویو را محقق می‌کنند

یک تحلیلگر عرب‌زبان با بیان اینکه فرود هواپیمای رژیم صهیونیستی در ابوظبی مایه شرمساری عرب‌هاست، نوشت: فلسطینیان موشکباران تل‌آویو را که اعراب در خواب هم نمی‌دیدند، محقق می‌کنند.
کد خبر : 511758

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عبدالباری عطوان در گزارشی که روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم منتشر کرد، نوشت: شاید فرود هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی آن هم پس از عبور از حریم هوایی عربستان در نگاه برخی‌ها  گامی تاریخی باشد، اما برای هر مسلمان با عزت و فرد عربی دردناک و مایه شرمساری است. 




بیشتر بخوانید:


نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی در ابوظبی بر زمین نشست




وی می‌نویسد: فرود این هواپیما در فرودگاه شیخ زاید ابوظبی که حامل مسئولان صهيونيست‌ بود، برای ما یادآور و تکرار صحنه‌های دردناک و تکان‌دهنده بود که با عصبانیت هواپیماهای مسافربری اسرائیلی را که به نقاط دوردست می‌رفتند و در فرودگاه‌های اروپا فرود می‌آمدند دنبال می‌کرديم. هواپیماهایی که به‌وسیله سربازان و ماشین‌های زرهی و البته با وجود در اختیار داشتن پرچم یک رژیم نژادپرست و اشغالگر و غارتگر محافظت می‌شدند. کشورهایی که با چراغ سبز آمریکا اعراب و برادرانمان را در سوریه، لبنان و نوار غزه بمباران می‌کرده‌اند. 


هواپیمای رژیم صهیونیستی


هواپیمای رژیم صهیونیستی


این گزارش می‌افزاید: دردناک‌تر این بود که هواپیما نام روستای اشغالی «فلوجه» را بر خود داشت، روستایی که جوانان و مردم قهرمان آن مانند همه روستاها و شهرها در برابر چریک‌های صهیونیست مقاومت کردند و مقر فرماندهی ارتش عربی مصر بود که بعداً محاصره شد، به‌گونه‌ای که «جمال عبدالناصر» و همرزمانش از آنجا زمینه انقلاب تموز و مقابله با توطئه صهیونیستی را چیدند. 


این تحلیلگر عرب‌زبان نوشت: این عادی‌سازی مفت به معنای واقعی کلمه عاری از هرگونه مفهوم و هدیه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جرد کوشنر، مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در راستای تلاش‌هایشان برای نجات مربی ارشدشان یعنی دونالد ترامپ از شکست در انتخابات ریاست  جمهوری است.



امارات از عادی‌سازی روابط سودی نخواهد برد و تنها عایدی ابوظبی آشفتگی، بی‌ثباتی و باج خواهی صهیونیست‌هاست. 



عبدالباری عطوان می‌نویسد: ممكن است اعراب از فتنه و توطئه‌های طراحی‌شده در اتاق فکرهای پلید آمریكایی و اسرائیلی زخم خورده باشند، اما این ضعف ابدی نخواهد بود و قطعاً از دوران سرکوب و توطئه عبور خواهند کرد، زیرا ما همیشه بر روی مردمان و ژن‌های خوب عربی که عرق خاصی به موضوع فلسطین دارند، حساب باز کرده‌ایم.


وی افزود: شاید فلسطینیان در بهترین وضعیت خود قرار نگیرند و از تحرکات برخی دولت‌های همسایه رنج ببرند، اما اوضاع به همین منوال باقی نمانده و آنها جنگ‌ها و نبردهایی دور از ذهن اعراب را رقم زدند. شاید عرب‌ها در خواب ببینند همنوعانشان موشک‌هایی در اختیار داشته باشند که می‌توانند تل‌آویو، حیفا و عکا را بمباران کند، ولی اعراب فلسطینی چنین رؤیایی را محقق کرده‌اند. 


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته