دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از هشتگ دروغین تغییر جنسیت؛

بلبشو در آشفته‌بازار فیک‌های رسانه‌ای/ این بازار به جنسیت سلبریتی‌ها هم رحم نمی‌کند!

شب گذشته حتی رسانه‌های رسمی نیز با ارجاع به نوشته‌ای مجازی، خبر جعلی تغییر جنسیت یکی از بازیگران سینما را به تیتر خود تبدیل کردند و مایه تعجب مخاطبان شدند.
کد خبر : 512802
11584568_774.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «سلبریتی» کلیدواژه پر رنگ و لعاب و البته پرحاشیه و پرزرق‌وبرق فضای مجازی است که هر جایی نیز برای جذب مشتری و نه حتی مخاطب، سعی می‌کند به گوشه‌ای از خبرهای حول آن چنگ بزند.


نبود «دروازه‌بانی» بر رسانه‌های مجازی که از آبشخور فضای مجازی تزریق می‌شوند، حتی گاه چنان هرج‌و‌مرجی را وارد «مقوله خبر» می‌کند که رسانه‌های جمعی نیز فریب می‌خورند و به‌راحتی به دام فیک‌نیوزهای این نوع کانال‌های مجازی می‌افتند.


شاید یکی از عجیب‌ترین و به‌روزترین حواشی سوارشده بر جریان اصلی حواشی سلبریتی‌ها به تیتر «تغییر جنسیت محمدرضا فروتن» برمی‌گردد که البته چیزی جز دروغ هم نبود.


محمدرضا فروتن


شب گذشته حتی رسانه‌های رسمی با ارجاع به نوشته‌ای توئیتری، این اتفاق را گاه خبری و گاه به شکل سؤالی به تیتر خود تبدیل کردند و مایه تعجب مخاطبان شدند. هرچند شوخی‌های مجازی با این اتفاق غیرواقعی نیز به‌سرعت مورد اقبال کانال‌های اینترنتی قرار گرفت و دوباره نبوغ فعالان این فضا را به نمایش گذاشت!


این تیتر به اصطلاح خبری بالاخره پس از چند ساعت توسط افرادی که خود را وکیل محمدرضا فروتن معرفی می‌کردند و البته از سوی خود او، با واکنش مواجه و تکذیب شد.



نکته عجیب فریبی است که حتی رسانه‌های اصلی، از این دست حاشیه‌سازی‌ها می‌خورند و شاید اینها نیز برای جذب مخاطب بیشتر در تلاش هستند با وصله‌پینه شدن به فیک‌های مجازی در دام آنان می‌افتند؛ بی‌آنکه تلاش شود در ادامه واقعیت ماجرا را از منابع اصلی دریافت کنند.


محمدرضا فروتن


«سواد رسانه‌ای» به‌عنوان برچسب این سال‌های تحرکات فضای مجازی، به دلیل نبود راهکارهای جدی برای آموزش مخاطب و گویا رسانه‌ها به نظر تنها در حرف و کلام باقی مانده و یعنی جنبه عملیاتی ندارد. همچنان که در همهمه و رقابت کانال‌های مجازی، این دست سوژه‌ها همیشه محل جدل و تیترزنی بوده و خواهد بود.


انتهای پیام /4143/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته