دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران: هواپیمای غیر استاندارد نداریم

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با تاکید بر اینکه استاندارد حرف نخست را در صنعت هوانوردی می‌زند، گفت: هواپیمای غیراستاندارد در کشور نداریم و قوانین و استانداردهای هوایی هر کشوری مطابق با اصول سازمان جهانی ایکائو است.
کد خبر : 51255

امیر سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اشاره بر بالا بودن سن ناوگان هوایی کشور افزود: اگرچه میانگین سنی ناوگان هوایی کشور بیش از استاندارد جهانی است، مهم‌تر از فاکتور سن باید استفاده مناسب و تعمیرات مستمر مورد توجه باشد.


وی با تاکید بر اینکه بالا بودن سن هواپیما نمی‌تواند دلیل بروز سوانح هوایی باشد، تصریح کرد: این امر می‌تواند به عنوان یک فاکتور احتمال بروز سانحه را کمی افزایش دهد اما به تنهایی عامل سانحه نیست. کما اینکه ممکن است هواپیمایی با عمر یک سال نیز دچار سانحه شود.


سالاری بیان کرد: هواپیماهایی با عمر بیش از 50 سال در ناوگان بسیاری از کشورهای اروپایی و یا ایرلاین‌های آمریکا به کار گرفته می‌شوند و الزامی برای زمین‌گیر شدن آنها به علت بالا بودن سن وجود ندارد.


رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران تاکید کرد: البته ممکن است که این هواپیماها زمین‌گیر شوند اما علت آن می‌تواند اعلام نقص فنی خاص از سوی سازمان هوانوردی جهانی باشد. در غیر این صورت در کدام کشور اروپایی و یا آمریکا زمین‌گیر کردن هواپیما دیده می‌شود؟


وی اظهار کرد: بروز سوانح هوایی ممکن است در اثر تعمیر و نگهداری غیراصولی، نقص در انجام وظیفه نیروی انسانی از جمله خلبان، مهندس پرواز و... باشد.


پیش از این رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا از زمین‌گیر شدن 15 فروند توپولف خبر داده و گفته بود: کنار گذاشته شدن توپولوف‌ها به معنای قابلیت پرواز نداشتن آنها نیست بلکه زمین‌گیر شدن این هواپیما بیش‌تر به علت جو اساسی حاکم بر جامعه بود.


سالاری با بیان اینکه هواپیما و تجهیزات موجود در صنعت هوایی جز ثروت ملی محسوب می‌شوند، اظهار کرده بود: اکنون حدود 15 هواپیمای توپولوف در پارکینگ فرودگاه مهرآباد زمین‌گیر هستند که شاید می‌توانستیم با روش ‌های مدیریتی کارآمدتر از آنها بهره‌ ببریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته