دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 10:38

تذکر رسایی: با شفافیت مالی انتخاباتی موافقیم ولی بازی با حیثیت مجلس درست نیست

یک نماینده مجلس گفت: من و بسیاری از نمایندگان از شفافیت انتخاباتی استقبال می‌کنیم، ولی این طور با اهداف سیاسی و انتخاباتی با حیثیت مجلس بازی کردن، درست نیست.
کد خبر : 51175

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حمید رسایی نماینده تهران در مجلس، در جلسه علنی امروز -یکشنبه اول آبان‌ماه- خانه ملت در تذکری شفاهی اظهار کرد: دولت لایحه‌ای در تاریخ 24 آبان ماه تقدیم مجلس کرده است، در این لایحه 19 آبان ماه درج شده است. همچنین این لایحه 24 آبان ماه توزیع نشد بلکه 25 آبان توزیع شد.


وی که درباره لایحه شفافیت منابع مالی در انتخابات سخن می‌گفت، ادامه داد: همان شب وزیر کشور در صدا و سیما اعلام کرد که ما لایحه‌ای به مجلس داده‌ایم، فردا روزنامه‌ها تیتر زدند هراس از شفافیت. مجلس هفته گذشته سه روز جلسه علنی داشته است. امروز هم من فهرست را نگاه کردم،‌ دیدم که 15 دوفوریتی در نوبت قرار دارد.


این نماینده مجلس تصریح کرد: من و بسیاری از نمایندگان از شفافیت انتخاباتی استقبال می‌کنیم؛ ولی این طور با اهداف سیاسی و انتخاباتی با حیثیت مجلس بازی کردن، درست نیست. اینکه می‌گویند مثلا ما می‌ترسیم، (درست نیست) اتفاقا (این لایحه) خیلی هم خوب است ولی سازوکار دارد. باید یکی از حیثیت مجلس دفاع کند. آقای لاریجانی، تلقی نشود که مجلس نمی‌خواهد منابع مالی انتخاباتی شفاف شود.


لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: این لایحه داده شده است،‌ تاخیری هم در بررسی آن نبوده است، حتما اعلام وصول می‌شود ولی ضوابط خودش را دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تذکر رسایی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته