دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1399 - 10:18
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

دین با شکسته‌شدن مقدسات از جامعه رخت برمی‌بندد

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: وقتی جایگاه مقدسات شکسته شود، دین آرام آرام از جامعه رخت برمی‌بندد.
کد خبر : 510634
1K9A4774.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قزوین، حجت‌الاسلام سید‌رضا موسوی شالی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در مسجد امام رضا علیه‌السلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با حضور مسئولان، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، عوامل شهادت امام حسین علیه‌السلام را یادآور شد و گفت: وقتی جامعه آن دوران را آسیب‌شناسی می‌کنیم؛ می‌بینیم که شکسته شدن قداست دین، واردشدن مال حرام به زندگی و تعصبات بی‌جا از عوامل به شهادت رساندن امام حسین علیه‌السلام توسط مردم آن دوران بود.


معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در این مراسم پرفیض و معنوی افزود: معاویه و یزید تلاش کردند با اضافه کردن خرافات به دین و نیز جسارت به جایگاه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیهم‌‌السلام، قداست دین و دینداری را در جامعه آن روز از بین ببرند، وقتی جایگاه مقدسات شکسته شود، دین نیز آرام آرام از جامعه رخت می‌بندد.


این عالم دینی با تأکید بر الگوبرداری از سیره و روش زندگانی ائمه‌اطهار علیهم‌‌السلام خاطرنشان کرد: باید از سیره زندگی معصومان و پیشوایان دینی درس بگیریم و برگزاری مجالس عزاداری امام حسین علیه‌السلام نیز یکی از این راه‌هاست.


موسوی شالی وجود مشکلات اقتصادی در جامعه امروز را یادآور شد و گفت: وقتی می‌بینیم که افرادی از جامعه به‌دلیل مشکلات اقتصادی مجبور به گورخوابی می‌شوند؛ این اتفاق در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و باید برای ایجاد رفاه مردم تلاش بیشتری کرد.


وی گفت: مسئولان مملکت باید تلاش و دقت کنند که خدایی ناکرده مال و لقمه حرام وارد زندگی مردم نشود؛ چراکه در آن صورت اعتقادات و باورهای دینی در جامعه از بین می‌رود.


باید از شیعیان راستین ائمه اطهار باشیم


در ادامه این مراسم، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز با سخنانی فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان را تسلیت گفت و  اظهار کرد: باید سعی کنیم از شیعیان و پیروان واقعی و راستین ائمه اطهار علیهم‌‌السلام قرار بگیریم.


حجت‌الاسلام محمد محبی با تبریک روز کارمند به کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به سیره اهل بیت‌ علیهم‌‌السلام درباره تکریم خدمتگزاران به مردم یادآور شد: خادمان مردم جایگاه ارزشمندی نزد ائمه اطهار علیهم‌‌السلام داشته و این بزرگواران همیشه به تکریم خادمان به مردم تأکید می‌کردند.


وی گفت: پیشرفت کشور بر دوش کارمندان و کارکنان پرتلاش است و امیدواریم بتوانیم قدردان تلاش‌های این قشر زحمتکش به‌ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین باشیم.


به گزارش آنا، در این مراسم با حضور مسئولان دانشگاه از تعدادی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اعطای هدایایی قدردانی شد.


مداحی، قرائت زیارت عاشورا و حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های امام (ره) و شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم پرفیض بود.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته