دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1399 - 14:05
امام جمعه مرند:

عاشورا ماندگارترین حادثه در عالم است/ اقامه عزای حسینی تعطیل‌بردار نیست

امام جمعه شهرستان مرند گفت: حادثه عاشورا ماندگارترین حادثه در عالم است هرچند در طول تاریخ حوادث ماندگار کم نبوده و نیستند.
کد خبر : 510521
DSC_0311111111110.jpg

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده صبح امروز در مراسم عزاداری و سخنرانی که در دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند برگزار شد، اظهار کرد: همانا امر به معروف و نهى از منكر دو خصلت از خصلت‌هاى خداوند هستند.


امام جمعه مرند افزود: حادثه عاشورا ماندگارترین حادثه در عالم است هرچند در طول تاریخ حوادث ماندگار کم نبوده و نیستند، اما هیچ کدام به‌ عمق و گستردگی و اثربخشی عاشورا نیستند.


نعمت‌زاده گفت: سرّ و رمز این قیام بی‌نظیر و تاریخی به‌ ترکیب چهار عنصر خدا‌محوری و اخلاص که در قیام سالار شهیدان ذره‌ای غیر‌خدا و غیر‌اخلاص چه در کربلا از خود آقا و یاران بی نظیرش و چه در دوران اسارت وارثان عاشورا دیده نمی‌شود.


قیام عاشورا سراسر‌ عزتمند‌ بود


وی بیان کرد: منطق، عقل، عزت و حماسه از دیگر ویژگی‌های حرکت امام حسین علیه‌السلام بود که در قیام عاشورا شاهد حرکتی عزتمند هستیم.


این مبلغ دینی اظهار کرد: در مسیر این قیام عزت حق، عزت دین، عزت امامت و عزت راه‌ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، عزت علی علیه‌السلام و  عزت پیروان و عاشقان عاشورا را به‌ نظاره می‌نشینیم‌.


این مقام مسئول در مرند، عنصر عاطفه و اخلاق را از دیگر ویژگی‌های نهضت عاشورا برشمرد و گفت: قیام عاشورا با رهبر و لشکر کوچکش دانشگاه جوانمردی، ایثار و فداکاری، وفاداری به ولایت و غیرت دینی است.


عاشورا روز ذلت‌گریزی و ستم‌ستیزی است


امام جمعه مرند یادآور شد: روز عاشورا شاهد ذلت‌گریزی و از سویی ستم‌ستیزی هستیم و هر دو در چارچوب دین و بندگی خدا بود و رمز ماندگار و عمق و اثر‌گذاری جهانی آن و شهدای کربلا از حبیب تا غلام سیاه ابی‌ذر و سرباز ۶ماهه بر همین اصول بر‌می‌گردد و شرط سوار کشتی عاشورا شدن اینهاست.


نعمت‌زاده افزود: شرط رضایت و قبولی عزاداری سالار شهیدان از طرف خدای سبحان و خاندان عصمت و طهارت اخلاص است.


وی تأکید کرد: عزاداری و اقامه عزای حسینی تعطیل‌بردار نیست، اما سلامت خود و دیگران در این موقعیت که بیماری کشنده  کرونا شیوع یافته لازم شرعی و قانونی است.


ما ملت‌ شهادتیم


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند هم در این مراسم با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سید‌شهدا(ع) گفت: این نخستین ماه محرمی است که شهید سلیمانی بین ما نیست؛ اما جمله‌ ما ملت امام‌حسینیم و ما ملت شهادتیم که بر‌ لسان آن شهید بزرگوار جاری شد زبان به زبان می‌چرخد  و شعار هیئت‌های مذهبی شده است.


محمدحسین صادقی اظهار کرد: از روز نخست انقلاب تا زمان حال در همه‌ صحنه‌ها با تمسک به فرهنگ عاشورایی امام‌حسین علیه‌السلام پیروزی‌ها را به‌دست آوردیم.


انتهای‌ پیام‌/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته